monique-on-travel.reismee.nl

Mebls

Nou daar ben ik weer hoor....
Je zou het maar druk hebben :-/ is ff kijken, we zijn nu alweer 2 maanden in Melbourne. Haha dat klinkt heel lang nu ik dat zo zit the type, voelt echt niet al zo lang.
maar oke, Kirsty en ik werken allebij bij H&M. Ik werk ondertussen al fulltime en ren me benen strak (gespierd) haha heb eigenlijk konstant spierpijn. We hebben die sportschool helemaal niet nodig maar gaan toch. Super handig 24/7 open!
Na 2 weken in een hostel in St Kilda te hebben gewoond hebben we een appartement gevonden. Echt te mooi om waard te zijn. Je komt binnen in een grote hal waar alles aan vast zit. Een grote slaapkamer en inbouwkast en 2 aparte beden. Badkamer met bad. Keuken met oven:-)
daar hebben we zolang op gewacht! En super grote woonkamen, 2 banken en al een tv. We hebben ondertussen alles al leuk aangekleed met nieuwe bankhoezen, kleedje op de grond en ik heb een groote poef op straat gevonden die we opnieuw hebben bekleed. Voelt echt als ons huis.
de eerst paar weken was echt gekken werk. Want we moesten een bond neerleggen wat ons allebij weer op $0 bracht. Ik werkte veel avonden in de pizzaria en Kirsty als oppas. En natuurlijk bij H&M. Soms maar 4uurtjes slaap per nacht....
maar nu hebben we alles weer onder controlle. En werk ik alleen in de pizzaria als ik er echt tijd en zin in heb, haha. Ja ik was ook een beetje verbaast, maar mag het zo zelf uitmaken wanneer ik werk. ben er eigenlijk meer voor de show... maar nooit gedacht dat ik het zulk leuk werk zou vinden. Echt top.

En we hebben zo veel leuke dingen gedaan sins we hier zijn. Onze vrienden wonnen maar 1 blok bij ons vandaan en die zien we dus best veel. En andere vrienden die in Sydnye wonen zijn een paar dagen over gekomen vanwegen concerten en the races. Dus we hadden 2 huizen vol met mensen voor 4 dagen. Super leuk maar de rommel......
we zijn met zijn alle naar ‘’Fleetwood Mac’’ geweest. Wat een feest. De dag daarna heel vroeg opstaan om ons klaar temaken voor een fancy day at the races. ik heb daar helemaal niks mee. Maar het was zo fijn om met zijn alle ff helemaal backpacker af te zijn. Iedereen zag er super uit en we dronken de hele dag bubbles.
die week daarna zijn we ook nog naar ‘’Florence and the Machine’’ en ‘’Mumford and Sons’’ geweest. OMG wat was het allemaal geweldig!!!

Ik vind Melbourne geweldig. Hou van elke hoek van St Kilda waar ik elke dag weer wat nieuws ontdek, een bar voor zondag trivia, cafe aan de overkant met tuin en internet, een nieuwe wasserette, farm market, parken, en toffe mensen. En ookal is de stad (CBD) een half uur met de tram en moet ik dat elke werkdag 2x doen, maakt me niet uit. Vind het allemaal best. Vind zelfs de CBD tof. We zijn nog niet echt uitgeweest daar. Maar heerlijk wandelen en verdwallen in de vele kunst straatjes ‘’is a treat’’. Zo kom je nog eens een food festival tegen.

Me verjaardag was een beetje half half. Heb een hele leuke onverwachte vrijdag avond uit gehad. En werd zaterdag ochtend nog een beetje dronken wakker, maar met heel veel kadotjes en kaarten. En dan moest ik helaas de hele dag werken..... en de dag daarna weer.....
Maar een week later kwam een vriendin van Kirsty logeren en was ik het hele weekend vrij. Dus hebben we super gefeest en leuke dingen gedaan!! Helmaal goed gemaakt.

En nu komt kerst er al weer aan. Het begint al druk te worden in de winkel en ben angstig voor het rooster wat ik ga krijgen. Maar het betaald de huur.
veel belangrijker is.... Adrian komt volgende week eindelijk naar Melbs en Baptist is hier ook met kerst. Kan wel janken zo erg mis ik ze. Nooit gedacht dat ik daar ‘’up in Ayr’’ zoveel mensen zou ontmoeten die me zo dicht aan het hart liggen. (maar weet dat ik iedeen thuis ook steeds meer mis) Ik geloof het bijna zelf niet, maar we zijn aan het planne om met een groep van zo’n 15 man naar Tasmania (terug) tegaan om nog maar eens wat meer farming te doen. Zodat we allemaal bij elkaar kunnen zijn. Hoe ga ik dit doen als ik weer terug in Nl ben??

Soms is het gevoel van geluk te intens

Reacties

Reacties

Josè

mooi verhaal weer.geweldig dat je zo geniet. wij missen jou ook. maar dat je het zo goed hebt maakt alles goed. daar denk ik dan aan. hou heel veel van je op afstand. fijne kerstdagen met je vrinden

Yvonne wijnstekers

Echt super dat je zo intens geniet van het land, je vrienden en alles daar omheen! Het spat gewoon van je blog af ??

Yvonne wijnstekers

Oja, dit pakt geen emoticons...

Rogier van Alphen

Meissie, wat een mooi verhaal weer! Zo open. Ik begrijp dat je verschillende gevoelens hebt. Het missen van de mensen in NL nu en het missen van de mensen in AUS later. Moeilijk! Sterkte. Kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active