monique-on-travel.reismee.nl

the great city of Ayr

(oeps, zie net dat ik een soort van dubbel stukje heb geschreven, maar alleen het eerst deel. :-) )

Mijn nacht van woensdag op donderdag die ik op het vliegveld van melbourne heb doorgebracht was niet fantasties, maar dat kan ik ook weer van me lijstje strepen ‘’slapen op een vliegveld’’ check!
om 7am gaat mijn vlucht naar Brisbane, maar ik 2 uur later land en direct een shuttle bus naar me hostel kan pakken, goed geregeld hier. Ik moet nog een klein stukje een bergje oplopen naar het hostel want de weg is afgelosten, het is zo 10uur sochtend en de zon brand al lekker. Maar het enige waar ik nu aan kan denken is een douche en een paar uurtjes slapen. ik moet nog ff zoeken ook want het hostel bevind zich in een soort kuil. En helemaal omringt met hogen bomen. Op het eerste gezicht heb ik geen idee hoe groot het is en of het ook echt wel open is. Op internet heb ik niet hele goede berichten over deze plek gelezen maar het zag er op de fotos wel leuk uit en is was 1 van de goedkoopste. Dus.
oke, ik kan in checken en krijg een mini rondleiding. Vreemde plek....
de douche bevind zich op de gang en bestaat uit een halletje met een paar te kleine gordijntjes...
de kamer is heel leuk, 6 meide, een tafel in het midde en openslaande deuren naar een soort balkon met een trap naar de tuin, de tuin grenst weer aan het zwembad (dat helaas te goor is op te gebruiken) en je kan zo buitenlangs weer de kleuken in lopen, die heel erg klein is voor zo veel mensen. Ongeveer het voormaat van de douche-hal. Ik begin de internet verhallen wat meer te snapen, maar het is maar voor 3 nachtjes. En alles ie leuk beschilderd dus wat wil je nog meer.
na me dutje word ik helaas nog verotter wakker dan ik al was en begin me ziek te voellen. Toch ga ik naar de supermarkt want heb helemaal niks.
de volgende dag gaat het ook echt niet beter en besluit ik om vooral veel niks te doen en te rusten. Ik moet straks wel klaar en fit zijn voor werk. Ik bekijk wel wat flyers om misschien nog een tripje te doen, maar dat is niet te doen op dit moment. Ik moet ook nog erg aan de warmte en aan de soort warmte wennen. Het is opeens 35 graden en snachts 25.
veder plen ik me volgende vliegticket naar Townsville en bel het hostel dat ik Zondag zal aankomen. Ik maak een kleine wandeling door de stad naar een park waar ik lekker in de schaduw kan lezen. Toch raar hoor als er dan opeens een leguaan langs komt lopen, haha.
de planten zijn al veel tropiser, veel palmbomen, mooie grote vlinders en erg actieve muggen.

Zondag pak ik sochtends de trein terug naar het vliegveld van Brisbane. En vlieg ik naar Townsvill, zo’n 2uur vliegen. Vanuit het vliegtuig ziet dit gebied er al veel droger uit. De jongen naast mij woond hier en verteld me wat dingen en wenst me succes. Thanks bro!
tja, nu nog naar ‘’Ayr’’ zien te komen... via via weet ik een bus ticket te boeken, maar die vertrek wel pas over 4 uur. Ik word weer met een shuttle busje naar het bus/ferry station gebracht en dan maar wachten....
Townsvill is best een mooie stad, niet zo dicht bevolkt, aan het strand en best groen. Ik hoop hier snel nog een keer terug te komen als ik een weekend vrij ben ofzo.
om 7:30 komt mijn bus die me in anderhalf uur naar Ayr brenkt. Wat een spook stad, oja, het is zondag. Maar dan nog. Niemand op straat, geen lichten aan, niks, er is niks.
haha, ik eb dit vandaag echt bijzonder goed geregeld zeg. Telefoon is zo goed als leeg en ik heb geen idee waar het hostel is.....
samen met mij stapt er nog een meisje uit de bus, dus ik vraag maar aan haar of ze weet waar het is. ‘’ja daar ergens in de buurt van de supermarkt’’ nou, zo groot is deze stad/dorp niet, dus laten we maar een rondje lopen. En idd, ik heb het zo gevonden.
de eigennaar staat als op me te wachten en laat snel me kamer zien. Ik ruik het al! Ik slaap hier met veel werkende jongens.
ook geeft hij me een grote doos met bestek, bord, kom en beker. Die zijn voor mij, kwijt raken is betallen. Morgen kan ik de rest van me keukenspullen komen huren. Goed bedacht. Ook de huur mag ik morgen komen betallen want daar is het nu te laat voor. En dat vind ik ook. Ik maak me bed op, drink nog wat buiten en ga slapen. Morgen verken ik het hostel wel.

Gelukkig weet ik ondertussen la dat het toch zeker 3 dagen duurt voordat je ergens een beetje gewend bent, dus ik maak me over de eerste dagen a niet meer druk. Ik leer wel al meteen leuke mensen kennen en ben druk bezig zoveel mogelijk namen te onthouden.
ja, ik slaap dus in een kamen met alleen maar mannen, gelukkig heb ik een soort zij-kamer waar ik toch iets priver lig (met mijn stapelbed genoot dan) het is een groot huis met 4 van zulke kamers. En aan elke kamer grenst een wc, badkamer en keuken. Er is nog zo’n groot huis en alles zit zo goed als vol. De huizen zijn omringt en veel gras en tuin, er is een soort van open schuur waar banken staan en een tv. Ook staat er een pool tafel. En de topper!!! Er is een zwembad, half in de schaduw, perfect!! Nou, ik kan hier wel een tijdje blijven. Ik merk dat het huis waar ik in zit veel mensen wonen die hier al een tijdje zijn. Dus al een best hechte groep, veel duits en engelse. Gezellig man!
ik moet heel erg aan de hitte wennen, het zweet loopt in straaltjes van me af. Maar ik ben gelukkig niet de enige. En zo liggen we de hele dag een beetje in het zwembed, kijken tv, water gevecht, filmskijken, veel lezen en dutjes doen.
ik het weekend hebben een paar duitsen jongens een spelletjes middag gemaakt, top idee. De 2 huizen worden bijelkaar gebracht en door een simpelen 1,2,3,4 in 4 groepen verdeeld. Nieuwe vriendjes maken dus. Uitenraar het het drink spelletjes en het word al snel erg en veel te gezellig.
we hebben flipcup, flankybal, beer/goon pong en runthestairs. Daarna gaan we nog met zijn alle het ‘’dorp’’ in en dansen de rest van de nacht. Top avond.

Ik kom me dagen wel door. Het is nu paas weekend en bijna niemand werk, dus dat is gezellig. In Ayr zelf is eigenlijk veder niks te doen, je hebt een auto nodig om ergens heen te gaan. Maar zo verbruik je ook geen extra geld.
ik ben nu al wat meer aan het weer gewend en echt klaar om te gaan werken, kom op nou!!!
gelukkig kwam vandaag (dinsdag 7-4) de eigenaar naar me toen met de papieren. Yes ik ben aan de beurt! Morgen gaat de weker om 4:45. Hoedje op, 5 liter water meer. We gaan courget planten :-)

Reacties

Reacties

Marjon

Veel plezier met de courgettes! xx

Rogier

Zet 'm op meid, handjes uit de mouwen (die je niet aan hebt). Kus.

Yvonne W

Fijn dat je weer leuke mensen om je heen hebt.
Heel herkenbaar die straaltjes zweet in die warmte ????.
Hoop dat courgettes planten je mee gaat vallen, succes!

Yvonne vA

Veel werkplezier en daarna weer wat leuks doen

josé

veel plezier met werken. en feesten . kus

Yvonne

Lekker een dagje op stap geweest. Wat een apart beestje
Xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active