monique-on-travel.reismee.nl

Tassie story 2

GELUKKIG NIEUW JAAR!!!!!!!!
hoe hebben jullie het gehad? Voor mij waren de feestdagen erg goed. Maar het voelde zeker niet als kerst of oud&nieuw, helaas, maar het was een goed feest.

Oke, waar zal ik eens beginnen………..
ik ben een beetje lui geweest met het schrijven en nu weet ik de volgorde ook niet meer helemaal. Maar ik zal snel de foto’s plaatsen en daar wat meer bij schrijven.

Laat ik maar beginnen met 8-12. eindelijk, werk begint!!
we hebben hier bijna 5 weken op zitten wachten, want zo werkt het. Je komt op een lijst en de boeren in de omgevingen bellen het hostel als ze werk hebben. Gelukkig stonden we bovenaan.
we werken op een appel farm. 1000 hectaren! Grote en kleine bomen. We werken daar met bijna het hele hostel, zo’n 100 man. De appel moeten nog groeien dus de bomen hangen er vol mee, het lijken wel trossen druiven. Het is de bedoeling om alles uit te dunnen zo dat de appels groot en goed groeien en de takken niet afbreken. We moeten bijna 80% weg hallen wat voelt als voedsel verspilling. Nou dat dus. 8 uur per dag, 5 dagen per week. Op en af de ladder. het is best oké te doen maar je handen worden onreinigbaar vies en omdat je 156474849606x de zelfde beweging met je vingers maakt (we moeten ze er af flikken, met duim, wijs en middel vinger) vallen ze er na een paar dagen wel af en moet alles getapet worden.
maar we zijn buiten en het is lekker weer. De baas is alleen een tiran! Als hij je niet mag of je werkt misschien iets te langzaam ontslaat hij je meteen. Dus na de eerste dag hoefde er al 10 niet meer terug te komen. We hebben dit werk voor 12 dagen gedaan en toen was alles klaar en was het kerst. Het is oké, ik was blij dat er wat geld binnen kwam. Want ik moest toch echt dat vliegticket kopen. (wat uiteindelijk op de creditcard ging en ik in delen kan betallen J) Het is geboekt! Ik vlieg 24-2 voor een maand naar huis. Ja tuurlijk ga ik weer terug naar OZ, ik moet mijn 88 dagen farm werk zien te krijgen, want dit land is te groot!! Ik ben hier nu 4 maanden en echt nog niet veel gedaan. We hebben gelukkig wel al een groot stuk van Tasmania gezien. James en Mike hebben een auto en we maken elk weekend wel een tripje, mooie strandjes en wandelingen en kleine stadjes. Veel mensen in het hostel hebben nu een auto gekocht dus nu gaan we meestal met een man of 40 wat doen. Doordat we met zo veel mensen best lang hebben moeten wachten op werk (en er is hier geen kut te doen!) zijn we een hechte familie geworden. De avonden in het weekend lopen vaak wat uit de hand, waar de eigenaar niet zo blij mee is, en dan worden we ook gestraft! Maar er gaat niks kapot en er zijn geen gevechten. Everything is drunking peace.
wat voor straf??? Het is al een aantal keer gebeurt dat er heel veel afwas was na dat de keuken dicht ging en dan hallen ze gewoon alles weg. Er was een ochtend dat er 3 kommetjes en 5 lepels waren. Dat is fijn ontbijten met 120 man!

‘’de dag van kerst avond’’
iedereen moet werken en het was onze laatste dag. Het was heerlijk weer en je horden iedereen boven de bomen uit zingen. Ik denk dat we de volledige 11 minuten van ‘’Bohemian Rhapsody’’ nu wel uit ons hoofd kennen. Haha.
terug in het hostel rent iedereen meteen naar de douche en ‘’dress up’’! we hebben een feestje, grote BBQ, goede muziek en een lekker drankje. En iedereen danst, zo lelijk en gek als je kunt natuurlijk.
de volgende ochtend hebben we ‘’secret santa’’. Een paar dagen geleden hebben we loodjes getrokken en moesten we iets voor 5 dollar kopen. Het was zo leuk. iedereen nog in zijn pyjama en met een kater, rond een grote berg cadeautjes. Ben en Hannah (de eigenraren) noemen de namen op en delen uit. Happy happy happy.
kater of niet! Wij hebben bubbels met ons fantastische ontbijt. We hebben echt brood gekocht met zalm en poached eieren. Mmmmm
we hebben nog een cadeautjes ronden met Mike en James. we hebben kerst mutsen voor ze gekaakt, die ze de hele dag dragen ook al is het 30 graden. En wij krijgen een festivals mini setje om ons te kunnen verfrissen. Zo lief!
de rest van de dag bestaat natuurlijk uit meer eten meer drinken en veel stand zon en zee. Ondanks dat dit allemaal heerlijk is voelt het niet als kerst als het niet koud is, donker buiten en ik in me pyjama bij papa en mama voor 3 dagen J.

Zo als ik al eerder verteld heb werken we op het Falls festival in Hobart. Oke. Dus vandaag 26-12 moeten we vertrekken. we maken er een soort van routetrip van met mike&james, dus moeten we voor 9uur vertrekken. uuuhhh dat is kut wakker worden als je er achter komt dat je je hele tas nog moet inpakken……. Winnie was bijna vergeten schoenen mee te nemen.
en op tijd, we rijden om 10 weg. Haha.
ontbijt in een klein stadje aan het water, mooie omgevingen onderweg. Rond 3uur rijden we Hobart in. We hebben zojuist het hele eiland overgestoken. Het is een erg mooie stad, nou ja, alles ziet er mooi uit als je Devonport bent gewend…
we rijden een prachtige ‘’lookout’’ berg op en kunnen de hele stad over zien.
inckecken, en naar bed. we zijn kapot en morgen weer vroeg op. Skype date voor 2de kerst dag met de familie en we gaan de hele dag shoppen. Laatste dingen voor het festival kopen. We hebben tassen vol troep! Verf, glitters, glowsticks, spullen voor ons ‘’deep sea’’ kostuum en veel eten.
en dan is het eindelijk zover. We hebben een staff bus van Hobart naar Marion bay om 10 uur. Het feest kan beginnen. Het ziet er prachtig uit! En we zijn de eerst. We moeten ons melden en het werk rooster ophalen. Ik heb echt een perfect rooster, van 7 tot 12 s’ochtend voor de eerste 2 dagen en daarna nog wat uurtjes rommel oprapen. 12 uur in totaal. De bands beginnen vanaf 1uur dus ik kan alles zien wat ik wil. Winnie daar in tegen heeft een kut rooster. Van 4uur s’middags tot 11 of 12 uur s’avonds. Wat betekend dat we elkaar bijna niet gaan zien. gelukkig werkt ze al die uren met haar vriendje die ze al bijna nooit ziet omdat hij nu in het leger zit. Ik vermaak me wel. Er is een grote groep vrienden van Tim daar die allemaal heel aardig zijn. Uiteindelijk breng ik ook niet veel tijd met hun door omdat ik ze elke keer kwijt raak in de drukte.
het festival is heel erg ‘’Groen’’, alles word hergebruikt en gerecycled. En de wc’s zien er fantastisch uit! Het is een hokje waar je een trap op moet, een soort van troon. En na dat je bent geweest moet je een soort van strooi er overheen gooien. Alles komt ik een bak terecht en dat gaan ze later gebruiken als voeding voor de grond van een lavendel veld naast het festival. Hoe cool is dat!?!
ik werk bij de ingang, waar de auto’s binnen komen. We checken de tickets, vertellen dat ze geen alcohol, gas en glas mogen mee nemen, geven de recycle zakken en checken de auto’s of er geen extra mensen verstopt zitten. Haha. Helaas geen goede verhalen, niemand gevonden.
het festival was geweldig, erg goede bands gezien die ik niet kende, hilarische mensen, leuke comedy en theater en goed eten. Helaas werkte het weer niet altijd mee. Stormachtige wind en regen soms. En de nachten waren koud!!! Ik heb nog nooit een festival mee gemaakt waar ik zo veel lagen kleding moest aandoen om te kunnen gaan dansen. Haha.
om 11:30 vinden Winnie en ik elkaar gelukkig (de telefoons doen het niet in the middle of nowhere) we dansen, zingen en tellen af.
HAPPY NEWYEAR!!!!
wel een beetje raar dat de muziek een soort van stopt en dat er geen vuurwerk is. Maar goed feest!
de volgende dag moeten we alle shit opruimen. Alle mensen die op het festival werken moeten 1 zak vol recycle inleveren en dan krijg je een kaartje voor de staffparty van die avond. De festival gangers zijn naar huis en alles word afgebroken. De staffparty is geweldig. (gratis J) in de vip tent, erg goed eten, we mogen alle overgebleven alcohol opdrinken, super goede band en DJ. Als afsluiter klimmen we met een grote groep op het hoofdpodium en zingen totdat het zeer doet.

Aan alles komt een eind. En dit is een goed begin van het nieuwe jaar.
we reizen terug naar Devonport en hopen dat daar nieuw werk op ons wacht….
in de auto krijg ik een telefoontje van Hannah die er zeker van wilt zijn dan we dit weekend terug komen omdat we maandag in de fabriek beginnen. Top!
zo lang er werk voor mij hier is en ik me 88 dagen kan afstrepen blijf ik in Devonport tot eind Februarie, tot dat mijn vlucht van uit Melbourne vertrekt. Nooit gedacht dat ik zo lang in Tassie zou blijven.

Reacties

Reacties

Marjon

Leuk, fijn om je verhalen te lezen xxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active