monique-on-travel.reismee.nl

Tassie story 1

Ik dacht hoe groter de boot hoe minder beweging op het water. Helaas.
na het inchecken komen we er achter dat we bijna de helft van ons eten moeten weggooien omdat we naar een eiland gaan. De boot zelf is super. Na dat we onze stoel hebben gevonden gaan we op verkenning. Er is een winkeltje, restaurantjes, een mooi buiten dek, een gokhal, een bar en een bios. Zodra de boot vertrek draait ‘’how to train a dragon 2’’ joepie! Het is al donker als we uit de film komen, maar we kunnen nog steeds de stad lichtjes zien. we wisselen uiteindelijk van stoel omdat er ruimte genoeg is en zitten in een fijn hoekje. En proberen te slapen. Helaas pindakaas, de hele nacht misselijk van de boot bewegingen geeft me niet veel slaap.
de aankomt in Tasmania/Devonport is prachtig. Rond 6uur komen we de haven binnen en de zon komt op. Het is piep klein hier. Maar het is alsnog anderhalf uur lopen naar het hostel. Haha, echt niet dus. We nemen een taxi, want er schijnt geen openbaar vervoer te zijn naar de stad. Uuhhh.
om 8uur gaat het hostel open en kunnen we inchecken. Douchen en slapen J
we laten onze naam op de lijst voor werk en schoonmaakwerk in het hostel zetten. er kunnen 120 mensen in het hostel en rond December schijnt iedereen altijd werk te hebben. Maar nu zijn er pas 30 en een gedeelte werkt al. Onkruid wieden. Meisjes niet toegestaan………… te veel afleiding. Lekker dan. De eigenaar zegt dat pluk werk elk moment kan binnen komen. Fruit, aardbeien, groente, appel bomen uitdunnen, van alles. Maar je weet nooit zeker wanneer. Werk kan per uur of per krat betaald worden. het is gewoon even afwachten.

We hebben een soort van afspraak samen gemaakt. We hebben een droge November, wat betekend dat we geen alcohol drinken. (met uitzondering van mijn verjaardag dan) en dat we gezonder gaan leven….wat betekend dat we gaan hardlopen. Winnie doet dat al jaren en gaat me helpen. Daarbij vinden we op internet een buikspier en been oefening challenge! Elke dag een beetje meer. Een echte uitdaging! Wat op dag 1 een makkie is met 15 situps en 50 squats, lachen we nu echt niet meer. Bijna op het einde en we doen honderden situps en squats. We doen het nog steeds.

Onze eerste echte dag in het hostel is het Halloween. Dus feest vanavond. Laat dat nou net op 31 Oktober vallen J dit word de laatste avond dat we mogen drinken. Dus kopen we een goedkopen doos wijn (goon) tekenen wat op ons gezicht en dansen de hele avond met alle onbekende van het hostel.
maar dan begint November toch echt. Sporten!! Het is moeilijk, ik haat hardlopen, maar langzaam aan word het beter.
De vervelling slaat toe. Maar het is niet saai. Alleen saaie mensen hebben een saai leven, dus vervellen we ons niet. Na 2 weken is er nog steeds geen teken van werk…pppfff.
gelukkig krijg andere mensen die hoger op de lijst staan wel wat werk waardoor er voor ons schoonmaak werk vrij komt. Dat geeft tenminste een beetje dag vulling. We staan erg vroeg op om te beginnen met hardlopen. Er zijn hier best leuke routes langs het water, zee of door het bos. We proberen tussen de 5 en 7 kilometer om de dag te doen. Daarna doen we onze oefeningen en komen dan rond 9 uur terug, zodat we van 10 tot 12 kunnen schoonmaken. Winnie stofzuigt en ik maak alle badkamers schoon. Dus nu hoeven we geen huur te betallen. Gelukkig maar want er is niet veel geld meer over. De rest van de dag hebben we over voor, wandelingen, knutselen, boodschappen doen, films kijken, lezen, in de zon liggen en nog maar eens meer naar werk zoeken, of eigenlijk wachten. Want we staan nu boven aan de lijst en het zou stom zijn om naar een andere plaats te verhuizen en daar weer onderaan te beginnen. Dus we dealen er mee en proberen elkaar uit de put te houden. We hebben goede en slechte dagen.
Soms vraag je je zelf af…………………..WHAT THE FUCK DOE IK HIER!!!!
gelukkig hebben we ons al wat meer in de groep kunnen mengen. er is een erg gezellig mannelijk koppel waar we veel tijd mee doorbrengen. Gezellig naar het strand of samen boodschappen doen. Veel meer is hier ook niet te doen, haha.
op het moment zijn hier erg veel Aziaten en ze zegen dat dat ook zo zal blijven. Lastig, want ze zijn erg op zich zelf of met de andere landgenoten en spreken weinig tot geen Engels. De overgebleven 20% is een goede Europese mix en ik ben de enige NLer hier.

in de tussen tijd schrijven we ons in bij de 2 werkbureau’s hier in deze ieterpieterpeuterige ‘’stad’’ en zoeken veder op internet naar andere plaatsen in Tasmania waar werk kan zijn. We komen er achter dat we iets wat vroeg zijn en als je geen auto hebt is het nog lastiger omdat je niet naar ver liggende prive farms kunt gaan. Wachten wachten wachten.

Met Mel (de vriendin van Winnie) en haar vriend (George)doen we soms leuke dingen in het weekend. We zijn s’nachts naar de pinguïns gaan kijken en hebben een grote wandeling/klim gemaakt. Eindelijk ‘’a adventure’’! We rijden ongeveer een uur naar het midden van Tassy. Naar een national park. ‘’Cradle mountain’’. Dat gaat ons uitzicht worden. We nemen het ‘’Overland track’’ dat ons in 2,5uur naar de top zal brengen, een mooie route met een stuk door het bos met veel watervallen en wat een prachtig uitzicht als we eindelijk op de top komen. We hebben daar lunch en nemen een andere route naar beneden van nog eens 2uur. Langs kleine en grote meren.
het was super mooi weer, blauwe lucht, heet en een mooie wandeling. Voldaan vallen we allemaal in slaap terwijl George ons terug naar Devonport rijd.

We zijn hier nu een maand……….
we maken al 2 weken schoon in het hostel. We krijgen al een kleurtje van het zonnen. Het fruitpluk werk is nog steeds niet begonnen. Maar ze zeggen dat het 8 December gaat gebeuren!! Een boer heeft om 70 man gevraagd voor het uitdunnen van zijn appelbomen. $21 per uur.
maar we verheugen ons er nog niet te veel op. Want het kan zomaar weer een week later worden. Zoals elke keer…

Ondertussen verheugen we ons op ‘’Falls Festival’’. We vertrekken 26 Dec naar Hobart. Aan de andere kant van Tasmania. Hopelijk gaat dat een leuke dag routetrip worden, want James en Mick willen ook graag naar Hobart (voor oud&nieuw) en hun hebben een auto J! In Hobart hebben we 2 nachten in een hostel geboekt en kunnen we onze laatste spullen voor het festival kopen. Vet veel zin in!!!!
en met een beetje geluk hebben we dan een soort kerst/oud&nieuw vrij van het werk. De planning is om 2 Januari weer terug in dit hostel te zijn en veder te werken aan onze 88 dagen farmwerk.
geen idee of ik die ga gebruiken om een 2de jaar visum aan te vragen maar het is fijn om die optie te hebben mocht ik in tijd nood komen. Want ik ben hier al 3maanden en heb nog niet veel gedaan…
ik wil in de winter graag de bergen in en een winterseizoen werken. Die 2 weken in Hotham zijn me best goed bevallen en ik ga proberen te solliciteren in skieverhuur of wat er anders vrij is. Het is een super mooi gebied, de huur is wat aan de duren kant maar je krijgt wel een gratis lift pas. Dus de tijd dringt. Want dat begint begin Juni al denk ik.

Gister tijdens het schoonmaken kreeg ik opeens het gevoel……een idee…… een drang…..
dat ik er erg graag wil zijn voor mijn broertje, bij de geboorten van zijn eerste kindje. Die hij samen krijgt met zijn kersverse mooie vrouw.
gelukkig kon ik via skype bij hun bruiloft zijn. Wat me al iets zwaarder viel dan ik had verwacht…
ik ben erg aan het na denken of dat een optie is. Om voor een paar weken terug naar huis te komen voor deze gebeurtenis. Heb ik daar het geld voor (over).?. Heb ik dan nog wel genoeg tijd om mijn 88 dagen te hallen voor dat het winter seizoen begint.?. Dus dan moet ik voor ik weg ga al werk vinden voor als ik terug kom…Zo veel om over na te denken. Het maakt het niet makkelijker. ik denk dat ik maar even afwacht tot dat het werk echt begint. Totdat er ook echt wat geld binnen komt.

Ik had deze blog al geschreven maar nog niet gepost. (6-12-2014) sorry.
Sommige van jullie zijn al veder ''up to date''.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active