monique-on-travel.reismee.nl

3 day rule...

23-9/9-10

Wauw, hoe vaak kan je van plan veranderen!!??!?!


ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen. Het is al weer een tijdje geleden dat ik wat geschreven heb en ik ben het nu al niet meer aan het bijhouden in me (soort van) dagboek. Duss. Ff denken hoor. Ik heb 10 nachten in ‘’Home travellers motel’’ gezeten voor dat Winnie naar Melbourne kwam. Er is veel gebeurt in die 10 dagen. Nu al erg goede vrienden gemaakt. Een hele aardige dude ontmoet om mee te knuffelen, werk zoeken, werk zoeken, werk zoeken. Dagje tripjes naar de stad maken (cat cafe) en chillen. We hebben een paar dagen mooi weer gehad en dan gingen we met zo’n 20 man naar het strand, heerlijk! Er zijn hier ook 2 Nederlandse jongens waar ik veel lol mee heb. Wat ook voor het eerst is, want meestal vind ik het niet leuk om landgenoten tegen te komen. Maar vanaf dag 1 heb ik al een goede klik met ze en het is erg gemakkelijk om ff onze verhalen te delen. Het is hier een grote familie en iedereen is super lief. Het klinkt bijna alsof ik high ben. Haha.
‘’we are getting way to comfortable with each other, and it feels good!’’

En toen kwam Winnie. Helaas wilde ze liever niet in dit hostel blijven, dus zijn we gaan kijken naar iets goedkopers. Het hostel om de hoek was $2 goedkoper per nacht met gratis wifi en ontbijt. Goede deal. En misschien konden we daar ook werken. (wachtlijst van 25 mensen) niet dus!
ze had net afscheid moeten nemen van haar vriendje. Waar ze net 3 maanden 24/7 mee is geweest, dus dat was een drama. Ik heb haar zoveel mogelijk proberen opvrolijken maar het houd een keer op. Het geeft zo’n kut gevoel als je allebei niet weet wat je wilt, geen keuzes kan maken, geen werk kan vinden en de een ook nog de hele tijd verdrietig of een chagrijn is. Ppff.
op een gegeven moment heb ik ook gezegd dat ik er klaar mee was. Dat ik nu wat ging doen met gezellige mensen en dat ze me kon bellen als ze klaar was. Dus toen ben ik gaan chillen met de mensen van me oude hostel. En na een nachtje logeren ben ik weer terug gegaan.
maar… alles is goed gekomen.
op een of andere manier kunnen Winnie en ik communiceren zonder te praten en zeggen we altijd wat de ander denkt. Dus hebben we er ff heel eerlijk over gepraat en zijn er geen rare problemen. We noemen het nu het ‘’3 dagen syndroom’’. We weten dit van elkaar, ik heb er ook last van en we dealen er mee.
het is gewoon zo dat als je situatie veranderd je 3 dagen nodig hebt om te wennen. Negatief en positief. Je moet wennen aan een stad, wennen aan mensen die weg gaan, wennen aan nieuwe mensen in je leven.

Oke, we zijn dus een week in een ander hostel, ‘’Habbitat’’. We zijn totaal niet sociaal bezig. En alleen maar naar werk aan het zoeken. Waarvoor we dus ook een hele middag weer de school banken in moeten om (mijn 2de al) RSA cursus te doen. Dat pasje moet je hebben om in een bar te kunnen werken. Ik ben al aan het liegen op me cv dat ik in een bar heb gewerkt om me kansen om werk te vinden te vergroten. maar het voelt me niet fijn dus ik loop niet zo snel een bar in.
het hostel is best oke, ze noemen het ook wel het muziek hostel. Iedereen hier heeft een talent en er is elke avond ‘’open mic’’ erg leuk. We hadden zelfs een soort prive concert in de kamer.

Wat gaan we nou ddddooooooeeeeeennnnnnnn………………..
eigenlijk willen we wel op een avontuur en zijn aan het uitzoeken wat de goedkoopste manier is om een route-trip te maken. Je kunt dus gehuurde auto’s terug brengen naar de stad waar ze vandaan komen voor maar $1 per dag. Je betaald alleen de benzine. En dan krijg je een aantal dagen daarvoor. Top idee dachten wij. Dit plan is ook al weer 8x verandert voor dat we uiteindelijk besloten om toch maar een auto te huren en een route trip van 5 dagen te maken. En waar gaat die heen??
Canberra (de hoofdstad van Australië) En wie woont daar? Tim, het vriendje van Winnie. Ik vind het allemaal best. Hij rijd dan met ons terug naar Melbourne omdat hij hier een medische keuring voor het leger moet ondergaan. Wat betekend dat ik na de trip weer terug verhuis in me oude hostel en Winnie en Tim ergens anders een kamer voor hun zelf boeken.

Donderdag ochtend checken we uit het hostel en hallen onze auto op. Wel weer ff wennen zo aan de andere kan rijden, maar ik rij zonder problemen (met veel getoeter van andere) de drukke stad van Melbourne uit!

Reacties

Reacties

Marjon

Dank je voor het delen! I love it xxx

Rogier

Hai schatje, wat een mooi verhaal en op een heerlijke manier verteld. Lijkt net of ik zelf erbij ben. Top! Hou het bij want dan kan je het later altijd lekker terug lezen. Kus. Zaterdag skypen?

jeroen

Leuk verhaal hoor zus(je) xx

josé

ik ben het met papa eens dat je altijd schrijft ???? zoals je praat. kunnen we je ook nog "horen" . als we kunnen skypen laat dan even een berichtje achter.

josé

veel kusjes

Jessyca

Leuk! Leuk! Leuk! Wanneer plannen we onze skype date?? Love you xxx

Yvonne Wijnstekers

Ook ik 'zit' helemaal in je verhaal hoe je schrijft, héérlijk! Heel 'rijk' in gevoel! Je kunt het zó goed verwoorden en goed te weten van het 3 dagen syndroom...dat is dus ff 'uitzitten'. Ik kan je alleen maar wéér een ontzettend fijne tijd toewensen met nog meer mooie ontmoetingen.
Veel liefs

Tante Bibi

Heerlijk verhaal.Ik was er helemaal in.Zo gezellig om met je mee te reizen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active