monique-on-travel.reismee.nl

dag zuider eiland. 2 weken bij sarah.

26-6

De laaste dagen op de boerderij gingen goed. Had niet super veel werk meer, het had nog een beetje geregent dus kon lekker baken! Heb rozijne brood gemaakt. Mmm. Heb niet heel hard gewerkt meer maar wel alles afgemaakt natuurlijk. Het was leuk en leerzaam en niet te vergeten gratis!
maar vandaag vertrek ik weer en ook dat voelt erg fijn. Sue heeft me afgezet en om 10 uur zit ik in de ‘'stray'' bus richtig Kaikoura. Ik zit in de bus van NaNa, wel fijn om ook weer eens een andere buschaffeur te hebben. Vandaag dus voor 1 nachtje in Kaikoura. Als we weg rijden is het klote weer maar aangekomen in dit mooie strand stadje schijnt de zon. Er zijn maar 2 dingen die ik wil doen hier. 1, een poa schelp zelf op het strand vinden. (brengt geluk) en een vis boottrip maken, vangen, schoonmaken en opeten. Helaas is de zee te wild om dat te doen. Met 1 van de meiden op de bus gaan we uit voor de lunche. We hebben gehoort dat ergens aan het strand een soort bbq caravan staat waar ze allerlij soorte vis klaar maken, mmm. Het is een uurtje lopen en de omgeving is prachtig. We hebben heerlijk gegeten en zijn op schelpen jacht gegaan. En ja hoor ik heb een poa schelp gevonden! En bij het eten heeft iemand ons er ook nog 1 gegeven, een super grote :-D
helaas, toen we op het strand liepen kwamen we ook nog een dode zeehond tegen. Terug in het hostel kruipt iedereen op de bank en kijken we films. Vanavond hebben we gratis soep van de bar en de buschaffeur heeft een heerlijk toetje gemaakt.

27-6

Super lekker geslapen, zacht bed en zee lucht! Vandaag een kleine trip tot Picton. Daar ga ik een paar nachtjes blijven. Moet nog wat dingen op de post doen. En ga kijken voor mijn eigen suvenier. Ga een armabnd maken met NZ bedeltjes. Een soort pandora.

29-6

Vandaag met de ferry om 2uur naar de overkant. Dag mijn mooie zuider eiland!
om 1uur inchecken en om half 3 varen we dan eindelijk weg. Ik ben er niet heel gerust om want het regent en waait heel hard. Vraag me af hoe zwaar de zee gaat zijn :-s
ik kijk een film en eet zelfs iets, maar het duurt niet lang of alles gaat heen en weer en ik heb totaal geen controle over mijn everwichts-organe, moet zelfs nog even boven de wc hangen.
ik kruip in een hoekje en vraag om een deken. Sluit en bedek me ogen en hoop te blijven leven. Ik val niet in slaap en moet bijna huilen als een vrouw zegt dat we pas om half 8 aan komen inplaats van 6uur. Dit is een hel!
gelukkig overleef ik het en zodra ik van de boot af ben voel ik me al weer beter.
krijg nog een leuke upgreet in het hostel, in plaats van een 10 bed dorm. Nu een 4 bed dorm met douche en wc. Heerlijk.

30-6

Weinig slaap. Weet niet of het aan dit verschrikelijke bed ligt, het cafe onder onze kamer, het meisje wat hoest of het meisje wat sneurkt. (ff tussen haakjes) ondangs al mijn geklaag, kan ik er nog steeds om lachen en van genieten en vind ik reizen het meest geweldige wat er is!

Vandaag even de stad in geweest. Heb een beetje veel geld uit gegeven. Heb namelijk me bedel armband afgemaakt. Maar het is zo super mooi! De uitleg zit bij de foto.

1-7

Happy canada day! Geen idee wat het inhoud. Waarschijnlijk verkleden en veel drinken.
maar ik heb vandaag een hele luie dag. Met de rest van het hostel. Volgensmij hebben we wel 5 film gekeken :-D heerlijk.

2-7

Vandaag ben ik met de trein geweest. Super leuk, want heb nog helemaal niet mijn de trein gereist in NZ. Beetje jammer dat ik 4 haltes te laat uitstap. Hihi. Weer een leuke wandeling. Ben naar een soort groothandel geweest, want heb nog steeds het idee dat ik over een paar dagen ga snowboarden, dus heb een goedkoop skie pakje nodig. Helaas niks gevonden.
o,ja. Weet je wat helemaal geld besparent is, in dit hostel hebben ze elke avond gratis avond eten, in de bar er naast. Klein maar fijn.

4-7

Veel te vroeg gaat de weker en om half 7 zit ik in de ‘'stray'' bus richting national park, vandaag ga ik naar Sarha toen! Probeer nog een beetje te slapen in de bus, maar helaas gaat dat niet omdat deze man belachelijk rijd! hij remt echt om alles en niks.
en om 11 uur ben ik al weer in het national park. Ff een kop koffie voor dat sarah me komt ophallen en je raad nooit wie ik daar weer tegen kom. Trouble. Het begind al een beetje irritant te worden.
sarah komt me snel ophallen en het is weer als van oud. Super gezellig. Ben van plan om zo'n 3 dagen te blijven denk ik.
we kletsen bij en ik knip haar haar. Ze zegt dat er bijna geen werk is omdat er niet genoeg sneeuw is.... ben ik ff blij dat ik geen skie pak gekocht hebt. maar dan hebben we ook lekker veel tijd samen om leuke dingen te doen.
later op de dag ontmoet ik de rest van de groep. Leuke gemengde groep en erg gezellig.

19-7

Vandaag is dinsdag 19 september. Ben ondertussen al weer 2 weken veder en nog steeds bij sarah. Het is gewoon te gezellig en iedereen wilde een muts dus moest wel blijven, erg vervellen, hihi. Ben dus heel druk geweest. We hebben leuke uitstapjes naar taupo gemaakt. Iedereen was de hele tijd vrij omdat er geen sneeuw was. Maar een paar dagen geleden heeft het hier heel erg geregent en dus op de berg heel hard gesneeuwt. En dan zit ik dus helemaal alleen in dit grote hostel huis....
heb ondertussen zo'n 20 mutsen gemaakt en dat betaalt me kamer en hou nog een heleboel over. Kan ik lekker gaan shopen. Want heb het ondertussen wel uit me hoofd gezet om te gaan snowboarden, is gewoon te duur voor 1 dagje.
heb het zo super naar me zin hier gehad. Ben helemaal opgenomen in de groep en ze willen allemaal dat ik blijf. Voelt erg goed! Heerlijk om weer in zo'n lieve grote groep te zijn. Soms liggen we de hele dag op het grote bed in de tv kamer. Met een man of 10, 1 grote knuffelberg. Haha. Iedereen heeft erg vaak een knuffel nodig.
o, ja. En er is hier een jongen, Natan. Hij is geweldig grappig. Hij danst net zo als ‘'herman'' hahah.
maar ik heb dan toch besloten om weg te gaan. Helaas kan ik nog niet bij michael terecht, dus neem de ‘'stray'' dus naar Auckland.

20-7

Om 12uur word ik opgepikt door de ''stray'' bus . en ja hoor Trouble zit achter het stuur. Aaaaaaaaaahhhhhhhhhh is hij dan echt de enige buschaffeur ofzo. Acht ja het was ook wel weer gezellig.
en Auckland is gewoon weer Auckland. Een grote stad die stinkt, hoge gebouwen en veel, veel mensen. Ik slaap 3 nachten in Base hostel en omdat ik online heb geboekt krijg ik ontbijd gratis! Backpacker tip: als je laat ontbijd, net voor dat het om 11 uur sluit en extra maakt voor de lunch. Late luche, dan hoef je bijna geen avond eten meer. En bespaar je zo veel :-D ik eet nog steeds wel oke gezond hoor. Kiwi fruit is goedkoop en noedels in een pak van 5 kost maar 2 dollar. Hahah.

21-7

Vandaag is shop dag!! Heb natuurlijk lekker wat verdient met die mutsen en wil leuke dingen kopen die ze in nederland niet hebben. Na een hele dag rond lopen, eindig ik met 1 heel goed koop t-shirt en 2 topzware boeken. Haha.
en vanavond.....ga ik naar het laaste deel van Harry Potter. Kan gewoon niet wachten. En ze hebben hier een super gave dioscoop!
het was, goed/leuk/spannend en toch nog een verassend eind. Met best veel lach momenten. Wat een topdag!

22-7

Heb me eerste engelse boek uitgelezen. Heb een goed keus gemaakt. Een mediche triller. Haha. En ongeveer zo ----------------------------------------- dik. Een super boek!
had eigenlijk veel internet dingen moeten doen, blog schrijven, fotos uploaden, skypen. Maar deze computers zijn super kut. Skypen lukt niet en fotos uploaden duurt veel te lang. Uiteindelijk zit ik een hele week GTST te kijken. Hahah
morgen lekker terug naar Mount Maunganui!!! Misschien een paar dagen, misschien een week?!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active