monique-on-travel.reismee.nl

rangiora, on the farm. wwoof

8-6

Om naar de dichtbijzijnste bus te komen moet ik een half uur met al me shit lopen. Ben kapot. En zo blij dat dit geen loop vakantie is :-D.
de bus naar Rangiora en Sue zou me daar ergens ophallen.
ze hebben een mooi groot huis en ontmoet al snel alle dieren. Snickers is de hond, 2 katten, 2 eenden, 2 ingora geiten, 11 kippen, 1 haan, een heleboel koeien en schapen. Ze hebben een mooi stuk land en hier en daar wat dingen voor mij toen doen. Ze lijd me rond en verteld wat ik allemaal kan doen. Me dagelijkse dingen zijn. Eenden eten geven, kippen los laten en voor 5 uur weer naar binnen, eieren zoeken, openhaard hout bijvullen voor de dag en avond, de koeien, geiten en schapen hooi geven. Voor de rest moet de groente tuin gedaan worden, ontkruid wieden en winterklaar maken.er moet ook een hele berg hout gesplit worden, waar ik niet sterk genoeg voor schijn te zijn. En een andere berg hout moet in kant en klare bloken gemaakt worden, alle kleine stokjes eraf enzo.
de eerste avond al voor de hele familie gekookt. Ze zijn allemaal heel aardig. Sue, de moeder, Ian haar vriend, M'canzie 12 jaar, Hanrie, 14 jaar en Georgia 15 jaar. We eten herte gehaktballetjes (die Ian zelf geschoten heeft) met salade, mmmm.
dat schijnt hier zo te werken, als je een hert lost ziet lopen is het van jou en schiet je het neer. Oke...

9-6

Me eerste dag. Ik heb een kamer voor me zelf met een 2 persoonsbed! Super. Papa smst me waker omdat hij denkt dat ik online bent. Maar dat kan nog wel ff duren in dit gat.
om half 9 sta ik in de groentje tuin. Het is een prachtige dag en ben klaar om eens 6 uurtjes te gaan werken. Moet 6 tot 8 uur werken per dag. Mag zelf weten wat ik doen, word niet in de gate gehouden want er is ook niemand thuis. Dus doe van alles wat en als ik geen zin meer heb ga ik naar binnen voor lunch of ga muffins bakken :-D super!!
als iedereen rond 4 uur thuis komt stop ik ook met werken.

10-6

Ik heb al een paar dagen niet gerookt en ga ook echt niet vertellen dat ik een roker ben. Deze familie is zo gezond en sporte wel elke dag. Misschien is nu een goed moment om te stoppen??

12-6

De dagen gaan snel voorbij. Word het hele dag ontkruid wieden wel zat nu, maar kan het goed afwisselen met schoonmaken en koken of baken. Heb al veel leuke recepten gekregen. Pompoen muffins en een heerlijke prij soep die een beetje naar ertesoep smaakt, mmm.
vandaag heb ik een vrije dag, joepie. Niet dat ik van het erf af kan, want heb geen auto. Moet wel de dieren eten geven natuurlijk. Maar de rest van de dag kan ik lekker me was doen, nagels laken en een muts haken. Happy me!
o, en super ontbijd trouwes. Oat pannekoeken. Mmm en gezond ook nog.
ik hou hier wel van. Eten van wat je op je land hebt en zo schoon en biologies als je kan leven. Helaas betekend dat ook dat je hier schoonmaakt met gewoon water en een of ander magies doekje. (watdus niet echt werkt)

Heb ondertussen ook de internet code gekraakt, perongelukt. Haha was gewoon de naam van de hond. En nu kan ik via me i-pod op internet. En zelfs skype. Geweldig.

13-6

Ben ondertussen al is me 2de dagboek bezig.
ben nog steeds op de boerderij van Sue. Ik heb het erg naar me zin en het gezin is erg aardig en normaal. Het werk word een beetje saai. Uren en uren ontkruid wieden. Dus vandaag ga ik eens de hele dag hout hakken, splite en kant en klare bloken maken. Wel jammer dat ik al snel de bijl kapot maak en het hakblokje er dus steeds afvalt en gevaarlijk ook.
en.....
ik heb me eerste aardbeving gevoelt! Eindelijk, misschien heel egowisties maar wilde het gewoon eens mee maken. We hebben er vandaag wel 5 gehad maar de eerste 3 heb ik niet eens gevoelt. Het is best apart. Alles gaat heen en weer en je hoort het komen en weggaan. Als een vrachtauto. Deze was een heel stuk vederop, dus dat zwakt het voor ons heel veel af. Maar toch zo'n 3.5! de gene die ze in februarie hadden was wel 20x erger en dat was te zien.

24-6

Niet veel te vertelen. Het werk is een beetje het zelfde elke dag.
was wel grappig, als ik de koe-en eten ga geven zijn ze altijd zo blij dat ze gaan rond rennen en springen. Met het gevolg dat ze tegen het hek aan springen en ontsnapt zijn, naar 1 van de andere velde, die zo groot zijn als een paar voetbalvelden :-s. En ik dus achter ze aan rennen om ze weer terug te krijgen. Haha.
heb ook weer een super heftige aardbeving gevoelt. Lag net in bed en het hele huis begon te schude, vind het nu echt niet meer leuk en wil weg uit dit gebied.
heb besloten om zondag weer op de bus te gaan. Naar kaikoura, picton, met de ferry terug naar het noorder eiland en dan richting national park. Ff paar dagen maar sarah.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active