monique-on-travel.reismee.nl

van Queenstown naar ChuChu met ''stray''

Haha, lekker toch een fergburger gegeten, ze waren al weer open. Dit is de beste, grotste, duurste burger die ik ooit heb gegeten. Geweldig!!!

2-6

Dus toen ging me weker weer. Vroeg. Om half 6! Tanden poetsen is genoeg om me optevrissen, gelukkig heb ik alles al ingepakt en kan ik zo de beur uit lopen.
natuurlijk, ben ik optijd en om 10 voor 6 sta ik te bevriezen bij de afhaal plaats. Koud koud koud!! 2 sigaretjes later begint het idée in me hoofd te vormen dat het best wel weer eens Trouble zou kunnen zijn, de buschaffeur. Want het is ondertussen half 7! En 10 minute later komt de bus er dan eindelijk aan. En ja hoor, Trouble! We omhelzen elkaar en lachen, want ondertussen zijn we toch wel geode vrienden op de bus geworden.
vandaag: Milford sounds
ik val nog 2 uurtjes in slaap voor dat we gewekt worden met een muziekje. Hij zegt dat het nu wel de moeite waard is om je ogen open te doen. Het is super mooi weer en super koud. We kopen kaartjes voor een boot trip door milford sounds. Ik heb echt geen idée wat we gaan doen en hoe de dagen gaan lopen, want heb dit deel van me stray boekje weg gegooit. :-s
haha, ik dacht dat mijn bus hier niet heen ging.
na een paar uur begint het echt mooi weer te worden en ik maak wat geweldige fotos bij ‘'Mirror lake''. Geweldig!
en dan komt de sneeuw. Prachtige Bergen en sneeuw. Om 1uur stappen we op de boot. Een mooie boot en er is gratis thee en koffie. (dat hoef je niet 2x tegen een backpacker te zegen) de zon komt door de wolken en dolfijne springen in de golven van een andere boot. De omgeving is prachtig, we douchen onder de waterval en hebben super veel lol.
na zo'n 2 uur rijden we richtig de slap plaats voor vanacht. Onderweg stoppen we nog voor vers rivierwater en watervallen. ‘'Gunn's kamp'' middle of nowere. Houten huisjes waar we zelf onze vuurtjes moeten stoken om het warm te houden. En het is koud! Maar heel gezellig. Dit is een geweldige plek. We hebben een kleine nachtelijke wandeltocht met de eigenaar om glow-worm te vinden. Wist je dat het spul dat licht geefthun poep is. Haha. Prachtige poep hihi
om 10uur gaat de stroom eraf. Overall. Dus bedtijd! Vroeg naar bed denk je. Maar we (3 meiden) hebben nog een uur met zaklantarens op ons hoofd rond gespookt om alle nachtvlinders en spinnen naar buiten te gooie. Lol!

3-6

De weker gaat vroeg en het is nog pikke donker als we om 7uur weg rijden, vandaag Invercargill. We moeten zo vroeg weg omdat we 1 persoon moeten ophallen die met het vliegtuig naar Stewart island gaat. Het is een saaie rit, gelukkig niet al te lang. Het hostel wat ‘'stray'' heeft uitgekozen is weer erg mooi. Niet helemaal mijn prijzen maar oke.
we rijden door naar het meest zuiderlijke punt van het zuidereiland. ‘'Bluff'' en vanaf hier kunnen we nog net Stewart island zien. Helaas gaan er geen ferrys meer naar toe vanwegen het laagzijzoen.. Maar ik ben toch super zeeziek:-s. Hier hebben we een kleine oester proeverij. Sommige staan acher de bus te kotsen, andere eten het hele bakje leeg. ik? heb aan 1 genoeg.

4-6

We worden waker met regen, zon, regenbogen en een prachtig licht/uitzicht over deze lelijke stad.
we hebben lunche in Owaka waar ik fish en chips eet met ECHT MAJO!!!
we maken een paar leuke stops voor foto's, waaronder een weiland waar iets typies maori's/NZ staat. Kleine hutjes aan de rand van het water. Deze stukje grond koste maar liefst $50.000! en hier vissen de mensen op With Beet. Een heel klein en kostbaar visje.

Aan gekomen in Dunedin rend iedereen de Chocolade fabriek in, waar ze het uiteindelijk niet naar hun zin zullen hebben omdat het zaterdag is en er niemand aan het werk is. Ik ben niet mee gegaan omdat ik er natuurlijk al eerder ben geweest. Daarna gaan we naar de steilste straat in de wereld! Ik heb echt moeite om omhoog te lopen.

Tijd voor een beetje rust, een biertje en optutten. Want we gaan uiteten en stappen. Iedereen gaat mee, zelfs Trouble. Gezellig!!!
in het eetcafe krijgen we 50% korting en alle drankjes zijn maar $6. Omdat we van ‘'stray'' zijn. Goede deal!
ik drink iets te veel maar we hebben super veel plezier. De enige domper is dat we morgen om half 8 in de bus moeten zitten richting Mount Cook, omdat er 1 jongen in de bus een wandeling wil maken. We zijn de hele avond bezig met hem er van te overtuigen dat er zat tijd is en het ook de dag erna nog kan doen. Uiteindelijk vertrekken we om 10 uur :-D misson complet.

5-6

Goede morgen! Lekker de hele dag in de bus zitten met een kater. Eigen schuld, pijnlijk hoofd. Bijna kotsen in de bus. Vandaag richting Mount Cook.
onderweg stoppen we op een strandje met perfect ronde stenen! En geen kleinjes ook. Ik kan er zelfs in 1 zitten die open gebarste is. Super cool!
de vlogende stop is bij een water sluis. ‘'wai-taki''! wai=water en taki= slaan of duwen. Het water is heel stoffig blauw. Dat komt van de poeder van vermaalde stenen.
eenmaal aangekomen in MT Cook begind de zon langzaam onder te gaan en de wolken weg te treken. En we hebben een prachtig uitzicht op MT Cook him self. Wist je dat er in NZ 25 bergen van boven de 3000 meter zijn?! En 23 daar van zijn in het zuider eiland.
we zitten in het National park en overnachten in een soort rizort. Erg luxe. Het eten is heerlijk en ik ga lekker vroeg naar bed.

New-Zealand:

Het noorder eiland is een grote vis die naar beneden zwemt richting het zuider eiland.
de vis is gevangen in kaikoura

Het zuider eiland is een omgeslagen waka (maori kano) de 3 broers die in de waka zaten, zijn op de omgeslagen waka geklomen en versteend door de zon en zijn de 3 grotste Bergen van het zuider eiland geworden.

Stewart island is het anker van de waka. (vandaar ook de ketting in de zee in ‘'Bluff'')

6-6

In de ochtend gaan een paar van de groep een boot trip maken langs de Glaziers. Ik vind het veel te duur en heb al een prachtige glazierwalk in franzjosuf gedaan. Dus deze sla ik over en kan lekker rustig aan doen in de ochtend. En een paar boerderije mailen voor een WWoof plaats. Om 12uur vertreken we richting Rangitata.

Het is nog een tocht van zo'n 5uur naar Rangitata. Een slaapplaats in the middle of nowere. Echt leuk dat ‘'stray'' zulke plekken uitkiest. Het is een houte huis met geweldig uitzicht over de Bergen. We moeten zelf weer het vuur aan houden. En ze hebben kamers hier met 3 hoog stapelbeden!! Ook doen ze hier nog aan douchen met zijn alle. 1 grote douch met 3 kopen en een gordijntje. Voor mij geen problem voor de meeste wel.
ik ben aan het twijvelen waar ik heen zou gaan, uitstappen in Chu Chu of door gaan naar kaikoura. Ligt er aan of ik werk op de boerderij krijg.
en waar we ook zijn, ook hier kan je internet kopen. Gelukkig heb ik een mailtje terug van 1 van de boerderije. Ze willen me hebben! Ze vind me profile leuk en kijk er naar uit om me op woensdag te ontmoeten. Ze heeft niet super veel werk maar we kijken wel hoe het gaat. Joepie!
rustig val ik in slaap want weet nu waar me volgende bestemming is.

7-6

Om 10uur sochtends worden we al afgezet in ChuChu. Beetje vroeg, maar dan heb ik nog de hele dag om ramptoerist te spellen.
samen met Melissa en Olivier deel ik een taxi van het vliegvelt naar de stad. Wat nog een half uur rijden is. Eerst zien we nog niet zo veel van de aardbeving schade, maar hoe dichter bij het centrum hoe erger het word. Gaten in de grond, grafstenen gescheurt en huizen helemaal inelkaar gestort. Gister hadden ze er zelfs nog 1 van 5.5.
het hostel waar we verblijven is nog in perfecte staat en daar is de prijs ook weer naar. Maar krijg wel gratis internet. We hebben lunch in een klein hippy cafe en bekijken de kaart van de stad eens. Alles waar ChuChu om draait is afgesloten. Er is hier dus echt niks te doen.
ik wil niet echt ramptorist spellen maar we gaan toch maar voor een wandeling. Het is vreselijk. Kijk maar naar de fotos. We gaan terug naar het hostel na al dit vreselijks. Een film en eten.
morgen ga ik naar de boerderij!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active