monique-on-travel.reismee.nl

Queenstown en Dunedin

Queenstown.
het is een kleine stad, omgeven door bergen en water. echt een wintersportstad. hoop hier werkt te vinden, want kan me hier wel vermaken.

13-5
we veranderen van backpackers, deze is gewoon te duur en wil graag wat dichter in de stad zitten. Alex en ik verhuizen naar Absoluut backpackers. aan de haven. ziet er klein uit van de buitenkant maar erg groot aan de binnen kant. het is maar 20 dollar per nacht. elke kamer heeft zijn eigen badkamer met wc. en nee dat is geen luxe!! de beden zijn hier geweldig. leuke mensen leuk hostel.
vandaag heb ik alleen iets te doen wat minder leuk is. me tunnels (de grote gaten in me oren) zijn ontstoken. zo maar ineens. super kut! ga naar een piercing shop om te kijken of ik er misschien iets anders in moet doen. ze schrikken bij het zien van mijn oren en sturen me meteen door naar de dokter. een paar uur later heb ik een afspraak met de dokter en hij zegt dat ik een ontsteking aan me klieren achter me oren heb. fijn!!.... dus allen piercings er uit en aan de antibiotica. ik geef nu me laatste geld uit aan de dokter. maar voor een goed doel want kan er gewoon niet van slapen. en dacht dat de gaten niet zo snel dicht zouden gaan maar na een paar uur is er al bijna niks meer van over. helaas.
goede nieuwe?! heb al 3 mutsen verkocht, dus kan nog wat extra nachtjes blijven.

heb me eigen trui ontworpen. ze hebben hier een winkel waar je een trui of t-shirt in verschillende kleuren kan kiezen en met allerlij sorten teksten of fotos/plaatjes kan beplakken. ik heb een zwarte hoodie met groene letters, het land en een bloem. heel gaaf.

17-05
Alex is zondag vertroken en ben nu sins een lange tijd echt weer alleen. maar zo voelt het niet. op de kamer is een jongen die ik al eerder heb ontmoet in Wellington en de rest van de mensen zijn heel aardig. maar best saai hoor als je geen werk hebt. en Queenstown is ook niet super als je niet veel geld hebt. zelf de berg is gesloten. dus vermaak ik me met rond lopen, internet, films en mutsen maken. ik heb een bus kaartje gekocht naar Dunedin. want mij straybus gaat daar niet heen. vertrek morgen om 7:25. en het is 4 en een half uur reiden, joepie!! Kai is ook in Dunedin en vind het wel weer leuk om hem te zien. (kai: 7maanden geleden ontmoet in Tauranga/hostel just the ducks nuts)

18-05
ja, bijna 5 uur in een bus is erg lang. maar slaap de meeste van de tijd. aangekomen zet de bus me helemaal aan de andere kant van de stad af! dat word lopen, geen idee maar op de een of andere manier denk ik er nooit aan om het hostel te bellen of ze een pickup surves hebben ofzo. dus lopen, heel lang lopen, berg opwaarts. maar het is het waard. het hostel is prachtig. een groot oud huis. ''Manor place'' het is hier lekker rustig en het word gerunt door een backpacker. we woonen hier nu met zijn 5e. elke kamer heeft zijn eigen openhaartje. en over al zijn glas in lood ramen en de plafons hebben nog ouden ornamenten. prachtig. ik ga maar meteen de stad in om me weer inteschrijven bij alle buro's en cv's uit te delen.

21-05
vandaag een drukken dag. er is farmers market, waar we met zijn alle heen gaan. en de appels zijn zo goedkoop dat ik wel een appeltaart moet bakken. dus dat doe ik als we weer thuis zijn. vanavond ga ik stappen met Kai. hij zit in een anders hostel.
daar aangekomen ben ik ook wel blij dat ik in Manor place zit. dit hostel is enorm en zit vol met feest beesten. ik hou best van een feestje maar het is pas 8uur en mensen liggen al te kotsen. gezellig. uiteindelijk gaan we met een grote groep de stad is en hebben super veel lol. lig pas om 5uur weer in me bed. heerlijk vanouds stappen.

22-05
je kan je wel voorstellen wat voor dag het word vandaag. lekker brak in bed enzo. maar nee..... heb het rustig aan gedaan gister. omdat ik vandaag werk heb!!! voor 1 dag. damingo, een jongen uit het hostel heeft dit geregelt. we gaan er met een man of 10 heen. het is een grote hal vol met tapijten. en wij gaan die allemaal oprollen, opvouwen en de kontener dragen. Zwaar!!! niet normaal. we werken aan 1 stuk door van 4 tot 8 uur savonds. we krijgen $50. (en spierballen) dat is weer eens wat anders. maar zou het niet snel weer doen.

23-05
vandaag heb ik een computer test bij Adecco (een van de buro's) best moeilijk en het kost me zo'n 2uur. en de rezultaten zijn nog best oke. voor een engelse test en ik heb geen verstand van computers. haha. helaas is dit niet genoeg voor een baan op kantoor, maar ze zijn voor me aan het zoeken. gelukkig gaan de mutsen best goed en betaal daarvan me slaap plaats. heb zelf 1 jongen ontmoet die zei, '' he, dat merk ken ik, ik heb daar verschillende mensen mee zien lopen. super tof''!!!!! hahah. a-mojo-mutsen komt er wel.

24-05
vandaag word een super dag!!! ik ga naar de chocolade fabriek. ze hebben hier in NZ een super lekkere chocolade die wij in NL niet hebben. Cadbury. en de oficelle fabriek staat in Dunedin. daar moet ik matuurlijk heen. de toer duurt ongeveer ander half uur en om alle krijg je gratig chocolade. als je een vraag goed beandwoord en zelfs als je de kleur paars draagt. haha. geweldig. voel me als een groot kind in een nog grotere snoep winkel. maar leer ook nog wat hoor, waar de chocola vandaag komt en hoe ze alle verschillende stoffen scheiden en verschillende smaken van maken. ze hadden zelf een toren van 22 meter hoog waar ze een waterval ik hadden gemaakt! in de winkel heb ik dus erg veel verschillende chocolade ingekocht om naar huis te sturen.

aan het einde van de dag nog met papa en mama geskypt. en dan zegt mama, kan je niet veder naar beneden met je bus pas? uuhh ik dacht altijd van niet, maar kijk het na en het kan dus wel. oeps.... nu nog een nieuw plan maken. over een paar dagen terug naar Queenstown en daar weer op de stay bus veder naar beneden en dan naar christchurts. en hoop dat ik daar een WWOOF plaats kan vinden. het liefst op een boerderij. dan werk je voor een slaapplaats en eten. denk dat ik meer kans heb om dat te vinden dan een werk plek nu. dat is het nieuwe plan. want stel als ik werk vind moet ik daar voor minstens 4 of 5 weken blijven en heb nog maar 8 weken over. gaat snel he?!|
me terug vlucht is nu ook officeel... ik vertrek 4 augustus van uit Ackland. heb besloten om niet meer een week in Syndey te blijven, is gewoon te duur dat land. dus land vrijdag 5 Augustus in Amsterdam.

27-05
vandaag ga ik naar het muzeum. $5 donatie, dus gratis!
het muzeum heeft 3 levels. veel coltuur, maar dat heb ik nu wel genoeg gezien, het is allemaal het zelfde in elk muzeum. dus daar ga ik wat sneller doorheen.
1 level vol met dieren, prachtig, helaas allemaal dood. op eem paar kikkers en spinnen na. vind het altijd super intressant om al de insecten te bekijken, ze hebben hier kasten en lades vol.
ze hebben ook een level waar het helemaal over gezichten gaat. je pakt een kaartje en scand die, dan kan je een foto maken en die komt op het kaart je staan. met die kaart kan je over de hele tentoonstelling op computers in scane met je foto en die verranderen. kleur, stijl, zelfs ouder maken. super grappig en een beetje eng..... en op het laatst kan je die fotos naar je zelf mailen. heb ze ondertussen ontvangen maar kan ze niet op me blog zetten omdat ik geen ruimte meet heb. ha, dat brengt me mooi naar wat anders. zou iemand me foto ruimte kado willen doen????? super bedankt xxx
terug naar het muzeum. ze hadden nog een level. discovery world. en daar heb ik wel voor betaald. een hele verdieping met allemaal spelletjes/ proeven en testen die je kunt doen. en daarbij was ook een vlindertuin. lekker warm 27 graden. en prachtig. zo veel verschillende soorte bloeme en beesten.
in dit muzeum ben ik dus wel een paar uurtjes zoet geweest. super leuke dag!

28-05
voel me niet geweldig de afgelopen dagen maar vind het zonde om echt in bed te blijven. ben verkouden en dit huis is zo koud. de heters die we hebben maken de lucht zo droog en daar krijg ik weer keel pijn van. maar ja komt ook wel weer goed. morgen ga ik wel lekker niks doen.
vandaag gaan Annemarie en ik naar de chinese tuin voor een thee ceramonie. we zijn een beetje te laat, maar er is niemand. na een tijdje wachten komt er een vrouwtje met een dienblad en begint thee te schenken. ze doet het op een hele aparte manier. door eerst de kopje te verwarmen met het hete water en ze in elkaar rond te draaien met speciale stokjes. de eerste thee spoelt ze weg, om de bladeren schoon te maken. dan word de thee geschonken. heerlijk! en ondangs dit niet echt een ceramonie is en gewoon in de gifshop plaats vind is het wel leuk. maar we hadden er ons toch iets meer van voorgesteld.
de tuin is niet heel groot maar wel mooi en we lezen veel over de verschillende bouw stijlen. zo kun je zien aan de dakpanne wat voor soort tuin het is, als er een bloem op het einde is ingegraveert is het een publieke tuin, zo als deze. helaas waren de baterije van me camera leeg...
ik heb ook nog een afspraak in een winkel vandaag. Purple rain, het is een 60/70/80 ties winkeltje. heel veel toffe kleding en spulletjes. ze hebben via Anne van me mutsen gehoort en ze willen een deal maken. met de nederlandse eigenaar drink ik een bakje koffie en praten over de verschillende spullen en mijn mutsen. uiteindelijk is het toch niet zo'n goede deal, omdat hij niet veel wilt over nemen. ik ruil 3 mutsen voor een tas, die ik al eerder had gezien. verlies er maar een beetje op. maar denk meer aan de promotie. het is nog steeds mijn label wat er op zit. en we houden contact. misschien wilt hij later via NL meer bestellen. dat zou geweldig zijn.

30-5
om 2uur gaat me bus terug naar Queenstown. gelukkig hoef ik dit keer niet terug te lopen maar iemand van het hostel zet me af. heerlijk weer bijna 5 uur in de bus.

terug in Absoloot backpackers. zelfde mensen, zelfde gezelligheid. het is maar voor 3 nachtjes. helaas heb ik wel een bed op de 3de verdiepin, boven in het stapelbed, onder de blower. daar zou ik wel weer verkouden van worden. maar deze beden zijn zo gewedlig en zacht!! ik slaap toch wel. echt de beste beden ooit.

31-05
vandaag word een actief dagje. er is hier dus die berg. niet heel hoog maar toch bijna 900 meter. ik heb 2 opties, met de gondela voor $23, of lopen. uuuhhh klimmen.
maar eerste kom ik langs een kiwi/vogelhuis/tuin/reservaat. en besluit om daar eerst een rondje te doen. iets duurder dan verwacht maar wel heel mooi. ik krijg een koptelefoon op die me de rondleiding verteld. en er is een show, met verschillende vogels en allerlij info. heb heb de kiwi ook weer van heel dicht bij gezien, ze zijn zo schattig! na een paar uurtjes loop ik veder richting de berg. en omdat ik al geld heb uitgegeven voor het vogelhuis besluit in om naar boven te lopen. zou maar een uurtje zijn. maar niet voor mij! het is klimmen, heel stijl en veel rotsen. heb zelfs een paar keer gedacht om terug te gaan, maar... heb door gezet. en ben toch wel een beetje trots als ik de top bereik. prachtig uitzich, prachtig, prachtig!
na een tijd rond gelopen te hebben, ga ik ook weer naar beneden lopen, veel beter. maar omdat het zo stijl is, bijna gevaarlijk. 1 en een half uur ophoog. een half uur naar beneden.
en nu... douchen, rust, eten en tv kijken.

we hebben nog een klein verjaardags feestje van een meisje die op de zelfde kamer slaapt. ga niet mee uit, maar geniet helaas wel half mee omdat haar afterparty natuurlijk in onze kamer afspeelt.

1-6
vandaag.
vandaag schrijf ik voor jullie me blog en ga waarschijnlijk nog een wandelingetje maken. wilde eigenlijk later een Furge Burger gaan eten (ze zeggen dat dit de beste van het land is!) maar ze zijn gesloten voor verbouwing, haha. dan maar de 2de beste van het land. een Devil Burgen!

morgen ga ik heel vroeg opstaan om op de Stray bus te stappen, om 6uur! we gaan richting milford sound. en weet helemaal niks van de gebieden waar we de komende dagen heen gaan. dacht eerst natuurlijk dat me buspas daar niet heen geen, dus heb me niet ingelezen. 1 grote verrassing dus.

Reacties

Reacties

yvonne

Hoi Lieverd wat gaat dat al weer snel en ben je zo weer hier.
Hoop dat het weer zo blijft als we de laatste tijd hebben gehad.Maar geniet van je foto's en verhalen.
Geniet er nog even van. Knuffel vanuit Apeldoorn

Babbet

Hoi,
Gaaf verhaal weer. Ja wat gaat het snel. Vind het leuk dat je weer naar NL komt! Geniet nog lekker van je laatste weken. Dikke kus
Ps. zet je foto's op Facebook.

Manon

Wat een ervaringen en je komt nu zo snel al weer terug. George en ik zijn op vakantie als je terug komt, maar als we er weer zijn heb je misschien ook wel weer wat meer tijd om goed bij te kletsen :-)
Geniet van je tijd!
X

Oma

Jonge ,jonge wat 'n fastastische verhalen. HJe zal wel geweldig genieten of lijkt dat maar zo ? We leven in ieder geval met je mee, op zoveel mogelijk manieren. Verkoop maar veel mutsen, doe je best !
Tot augustus ! Liefs Oma en Op

Oma en Opa

Lieve Monique. Ik heb je hele verhaal van Mei en Juni nog 'n keertje gelezen. Je beleeft wel veel ! We zijn benieuwd naar je in Augustus. We gaan midden Augustus pas op Vakantie. Frankrijk Italie en Zwitserland, ben reuze benieuwd. Ik heb er gelukkig weer zin in. Mijn oog (gezicht) is op 't ogenblik stabiel. Hoop dat 't zo blijft.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active