monique-on-travel.reismee.nl

''The Villa backpackers'' Picton

''The Villa''

dit hostel is geweldig. Het is een heel oud groot huis, met was uitgebouwde stukken. Het is blauw met groene kozijne. Aan de voorkant is een varanda met een hangmat. Aan de binnekant zijn de muren een beetje roze en er ligt overal heel oud tapijt met heel veel kleuren. Grote keuke, woonkamer en eetkamer. Er is een grote tuin met tafeltjes en stoelle, we hebben een boomhut en een jacuzzie. En een grote tuin met heel veel bloeme. De eerste nacht slaap ik in de grootste kamer/dorm met 10 beden. Even later heb ik een interview met de eigennaar. En morgen kan ik beginnen.

en... we hebben een nederlandse bakkerij om de hoek!


31-3

vandaag is me eerste dag en ik verhuis van de dorm naar me eigen caravan. Dit word mijn slaapplaats voor de komende weken. Het is een oud ding dat bijna uitmekaar valt, maar ik heb het voor me zelf. hoe geweldig is dat!

We beginnen om half 10. we maken bedden op en we maken de keuke en badkamers schoon, alles verloopt heel soepel. We hebben een lijst waar je je naam op schrijft voor de kamers die je doet en het andere schoonmaak werk, dus je kan elke dag wat anders doen. We werken tot half 1 en hebben dan de rest van de dag voor ons zelf. Ik heb 1 lange dag per week. Van half 10 tot 12 en van 12 tot 5. in de middag uren doe ik de rest van de was en de receptie. Best leuk werk allemaal.

We zijn met zijn 7e, en iedereen kookt 1 dag per week. Nog best moeilijk om voor zo veel mensen te koken! Elke zondag maken we een boodschappen briefje en dan maar kijken of we alles krijgen wat we opschrijven. Het moet wel heel basic blijven maar hoe drukker we zijn hoe meer boodschappen we krijgen en soms zelfs een blikje bier.

Picton is erg klein dus na een paar dagen heb je alle wandelingen wel gedaan en is er niet zo veel meer te doen als je klaar ben met werken. Het is ook erg rustig, dus kan helaas geen ander werk er bij vinden. Voor de rest kijken we heel veel film en ik ben weer lekker aan het knutselen met van alles en nogwat.


4-4

me eerst lift avondtuur! We vervellde ons en besloten om naar Blenheim te gaan. Dat is een stadje 30 kilometer vederop. Er gaan hier geen bussen overal heen zo als in NL. En de goedkoopste manier is dus lifte. Ja, ja. Ik heb belooft om niet in me eendje te lifte, vandaag dat ik grote rob bij me heb.

We gaan voor wol shoppen! Daar keken de mensen wel van op waar we een lift van kregen. Het ging echt heel makelijk. We hebben gewoon gewacht tot er een ferrie aan kwam, dus daar komen veel autos vanaf. En dan vlak bij de afslag staan. Misschien 5minuten gewacht?! En terug ging het ook super makelijk. Dat was even een leuk dagje uit.


9-4

ondertussen roeleerd het personeel best snel. Er zijn net 2 jongens vertrokken en vandaag krijgen we een nieuw persoon, Alex. In de kroeg hebben we het er al een beetje over gehad hoe we dachten dat hij er uit zou zien enzo. Het was dus best wel een verrassing toen er een meisje genaamt Alex binnen kwam lopen. Haha. Onze fout.


Ik kan de caravan gelukkig nog steeds voor me zelf houden. Niet dat iemand anders er in zou willen slapen want het lekt en het is koud. Maar ik kan overal slapen. (sins ik rond reis).

En heb nu een kagel en heb aan de buiten kant een best indrukwekende constructie gemaakt met balkjes en vuilniszakken zodat het water niet meer naar binnen komt via het kapoten raam. (wat ze trouwes met ducktape hebben geprobeert te maken) Zo doen we dat!

We hebben de caravan gedoopt tot K-Van (knit-carvan) omdat ik er altijd in zit te haken en soms komt rob lang en zit dan te breie (hij maakt een dekentje voor zijn neefje) en dan zitten we op bed films te kijken, erg gezellig.

13-4

vandaag weer een gewonen werk dag, maar wat een verrassing! Een vrouw die ik op de straybus heb ontmoet in het noorder eiland komt binnen lopen. Edith (france). Ze blijft 2 nachtjes slapen en besluiten om morgen dan de wijntour te doen. Komt goed uit want dat is me vrije dag. En vanavond natuurlijk nar de kroeg. We hebben 1 kroeg hier die tot 1 uur open blijft, ''the traditional irish pub'' voor de rest is er niks. Maar deze is best leuk. Het is vol met oude mensen en ze hebben elke avond live muziek. Dus ook vanavond. Best een goede zanger maar soms vergeet hij de tekst, dus bleren wij hard mee. Het is erg rustig, misschien 10 mensen. Maar we dansen, zingen, drinken en hebben lol. En op een gegeven moment vinden we het zelfs nodig om zelf te gaan zingen, altijd een super goed idee. En de zanger vind het gelukkig ook goed, haha. Een top avond.


14-4

lekker uitgeslapen, dat is een tijd geleden en gelukkig geen kater, want dat moet je niet hebben op een wijn tour. We worden om half 2 opgehaalt met een busje. We hebben geluk want het weer is super! We reiden om Blenheim heen richting Nelson (en dan weer terug naar Picton) onze buschauffeur vertelt veel over de omgeving en wat we vandaag gaan doen. Het eerste wijnhuis waar we stopen is ''Forrest'' 2 doktoren hebben dit land gekocht en verbouwen nu hun eigen riesling. ''the doctors riesling 2010'' het beste medicijn! De wijn is echt super! Ook proef ik een Sauvignon Blanc 2010 en The Valleys Gerwurtztraminer 2008. heerlijk. Uiteindelijk koop ik een t-shirt met I love riesling er op. Haha.

Ook legen ze ons uit hoe ze de ranken laten groeien en waarom. En dat de druiven geplukt worden met een machien die de pitten aan de takjes laat zitten, goed he!

We gaan naar nog 2 wijnhuizen waar ik een paar de zelfde wijne proef voor vergelijking. Maar de wijne van Forrest blijven het beste. En weet je... ze verkopen ze ook in nederland! Www.klerkswines.com in Leiden. Probeer hem (doctor riesling) ben benieuwd wat je er van vind.

Aan het einde van de trip gaan we nog snel langs een chocolade fabriek. Ook daar krijgen we een stukje om te proeven, te lekker! Te duur! En dan worden we weer terug naar huis gebracht, wat een heerlijke dag.


18-4

vrienden komen en gaan. Nu ik hier in Picton werk heb ik wel het geluk dat veel mensen langs komen net voor dat ze van of op dit eiland komen vanwegen de ferrie.

Voor de rest zijn alle dagen het zelfde, werken, soms wat haren knippen en mutsen maken. Heb er zelfs al een paar verkocht.

Maar soms komen er dus mensen lang die ik al ken. Zo als Jesper. Een nederlandse jongen die ik ook op de straybus heb ontmoet. Dat is dus weer een gezellige avond. Spapool, drankje, kaartspelletje en weer even lekker nederlands praten.


En een paar dagen later (20-4) komt John langs, die ik ken van het hostel in ''the mount''. Helaas is het vandaag me lange dag en heb dus maar een uurtje pauze. Dus om 12uur ren ik het hostel uit en hebben we lunche aan de haven. Gezellig hoor weer even bij praten over de laatste paar maanden. Een uur gat snel en ik ren letelijk ook het hostel weer in. John gaat veder naar Nelson maar komt waarschijnlijk over een paar dagen wer weer terug.


22-4

en toen had ik een dipje...............

heb ontzettend heimwee, huil zelf bij een stomme film en voel me niet lekker. 7 maanden is ook een lange tijd. En mis iedereen heel erg. Maar ik weet dat ik de rest van dit eiland gewoon moet zien, anders krijg in spijt. Gelukkig kan ik best goed praten met een van de meide hier (michelle) dus konde we ff samen janken. Dat lucht wel op. Ik merk nu dat ik ook echt wel klaar ben in dit hostel en dat ik moet veder reizen. Ben hier ook wel weer lang genoeg geweest.

Het was ook eigenlijk uit nood, toen ik hier aankwam had ik bijna geen geld meer en kon amper voor een kamer betallen, dus kwam het goed uit dat ik hier voor een slaapplaats en eten kom werken. Maar nu heb ik weer wat geld en kan weer veder. Ik regel mijn bus en vertrek woensdag 4 mei. Dat geeft een beter gevoel. En o, ja. Alex, we kunnen het goed vinden en besluiten om samen richting Queens town te reizen, want ze reist ook met straybus. Gezellig!

Heb nu trouwes niet meer zo'n heimwee hoor, gaat al weer wat beter :-)


24-4

1ste paasdag!

Katarina (de manager) heeft voor iedereen een chocolade paashaas verstopt in de staffroom. Heel lief. We zijn de hele dag zoet geweest om die dingen te vinden. Ik heb al 2 weken geen chaocolade meer gegeten of bier gedronken dus dit is mijn beloning, haha. Goed he.


29-4

wat een saaie week, regen regen regen!

Maar vandaag schuint het zonnetje weer! En na het werken val ik heerlijk in slaap in de hangmat op de varanda.

Een super tut dag gehad. Heb me nagels gelakt en savond hebben we ''sex in the city 2'' gekeken met de meide hier.


30-4 leven de koningin, hoera, hoera, hoera. Natuurlijk kennen ze hier de Nedelandse koninginnedag niet (helaas) maar de NL bakkerij om de hoek is me laatste hoop. Misschien hebben ze wel tompoeze?! Uuhh nee, maar ik neem genoegen met boterkoek en appeltaart.


Dat brengt me tot een ander soort appeltaart. ''the villa apple crumble''

deze ''soort'' taart maken we elke dag vers en krijgen de gaste elke avond met ijs.

Het recept is als volgt:

appels, niet schillen/zonder klokhuis, in kleine blokjes snijden en koken tot het een soort moes word.

De appels in een overschaal en kaneel er over heen en dan de korst.

De korst maken we als volgt:

4 weet bix (een soort gedroogte pap, in bloken)

4 kopjes cornflakes

4 kopjes muesli

4 kopjes cocos

4 kopjes suiker

4 kopjes witte bloem

4 kopjes grane bloem

2 kopjes gesmolte boter

en doorelkaar mengen.

Mmmmmmm. Niet dus. De eerste avond het ik het geproeft en het was oke, maar voor de rest nooit meer gegeten. De geur van gekokte appels de hele dag maakt me misselijk.


1-5

en dat was mijn verblijf in ''the villa backpackers''. Natuurlijk heb ik de nodige slechte dagen, discusies en ruzies hier gehad maar daar val ik jullie niet mee lastig. Het was een leuke tijd. Maar na bijna 5 weken, echt tijd om te gaan.

Woensdag stap ik op de straybus richting nelson, abel tasman, barry town, wanaka en queens town. Heb er zin in en laat jullie weten hoe de reis verloopt.

Bedankt voor alle leuke berichtjes, probeer er altijd op te reageren of te laten weten dat ik ze altijd ontvang, maar dat lukt niet altijd, sorry. Je kunt makelijker contact met me krijgen via Facebook.

Spreek jullie snel. Kusjes!

Reacties

Reacties

Rogier

Hai schatje. Wat een mooi verhaal weer. Leuk dat je met Alex verder gaat reizen. Dan heb je een beetje gezelschap. Hoor wel wanneer je weer kan skypen. Kus.

yvonne

Hoi Lieverd ,
Heb net je reisverhaal gelezen ,kan mij indenken dat je af en toe heimwee hebt maar fijn dat je verder trekt en dan samen met Alex. ik mis je ook hoor en hoop dat je nog kan gaan skieeen.
veel liefs van ons Ed en Yvonne

Babbet

Chicky!! Leuk verhaal weer. Jemig die caravan.... Veel plezier. Dikke knuffel

Oma

Lieve Monique
Wat 'n geweldig verhaal weer. En nu maar weer verder naar de volgende ervaring. Dank je voor al je berichten. We verheugen er op je weer te zien en te horen vertellen. Heel veel liefs en nog veel meer sterkte voor de komende tijd. en hopekijk ook veel plezier. liefs van ons OMA en OPA

Harry en Else

We hebben je belevenissen weer met veel plezier gelezen. Afgelopen week hebben we een wandeltocht gemaakt langs Nederlanders die in Zuid-Frankrijk hun droom hebben waargemaakt. Een soort "ik vertrek".
Super indrukwekkende plekken zaten erbij. Een vrouw die op haar 25ste een ruine koopt met veel grond en daar nu, na 30 jaar een soort sprookjesbos van heeft gemaakt waar je tussen allerlei kunstzinnige objecten, in mooi versierde hutjes kunt logeren. Het lag allemaal heel afgelegen en was behoorlijk uitgestorven. De 2 dagen dat er nattigheid uit de lucht kwam, waren dan ook wat minder, aangezien we bij god niets konden bedenken om te doen. Er was echt niets te beleven. Dus maakten we een tocht in de regen. Harry was mijin Zorro, met zijn poncho en zonnehoedje op, en zijn wandelstokken als degens. Het mooie weer en de prachtige omgeving maakten de andere dagen alles goed, bovendien ontmoetten we s 'avonds steeds leuke wandelaars, Nederlanders waar we veel plezier mee hebben gehad bij de heerlijke 3 gangen dinertjes die de gastvrouwen voor ons maakten. Lieve Monique, weer heel veel plezier gewenst. veel liefs van ons

mama

leuk om alles te lezen. Toch weer heel anders dan dat je het op skype verteld. Ik reageer misschien een beetje laat, maar dat komt omdat ik bijna nooit achter de computer zit. vergeet niet dat ik heel veel van je houd en dat ik jouw ook erg mis.maar dat gaan we dik goed maken met leuke meiden dagjes. belooft.dag popje. kusjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active