monique-on-travel.reismee.nl

bay of islands

goede morgen, 6uur gaat me weker. ik neem om 7:25 de bus maar wil wel normaal ontbijten.
mijn eerste ervaring met Stray is... dat ze een beetje laat zijn (kiwistyle).
om 8:20 zit ik eindelijk in de bus. het is een klein bussje helemaal vol met mensen. erg gezellig en leer meteen watleuke mensen kennen. Jesper (nl), Johan (sw) en Sarah (uk).

de bus vertrekt, we hebben een leuke bus chafeur met goede muziek en gratis internet op de bus. na een uurtje reiden stoppen we bij een boom, ja een boom. met een omterk van zo'n 14 meter. als je hem knuffelt mag je een wens doen. ik wens een goede reis natuurlijk.
de 2de stop wat Goat Island, waarom die naam? de boeren waren vroeger een beetje lui en zetten hun geiten op een eiland zodat ze altijd wisten waar ze waren. ze proberden het ook met varkens maar die kunnen zwemmen. op het strand stapte we op een boot met glazen bodem en zijn we een stukje gaan varen. we hebben dolfijne gezien en mooie vissen. als je voor het eerst dolfijne ziet is het zo special, ik kreeg overal kippenvel!
rond 3 uur komen we aan in PaiHia. een Base hostel, maar deze is wel oke. lekker buiten en ze hebben een bbq vanavond. s'avond doen we met iedereen in het hostel een kwis. sarha wint een boottrip en ik kom er achter als ik al in bed lig dat ik gewone heb met beste teamnaam. (sup tropical suger animals) ach ja, redelijke vertalling toch. geen idee waar ik heb vandaan hem.
16-03
en de weker gaat weer om 6uur. om 7uur vertrekt de bus. vandaag gaan we een super trip maken. op naar hetbovenste puntje van NZ. ook wel ''Te Hiko o teika a maui'' (staart van de vis).
''welkom op de Dune Rider'' het is een soort bus/truck. de eerste stop in bij een gumtree bos. het is eigenlijk een bos op een bos. het eerste bos is plat gelecht zo'n 100.000 jaar geleden door en vloedgolf ofzo. en daar groeit nu weer een nieuw bos op. gumtrees, waar ze rubber larzen en kauwgun van maken. deze bomen hadden ook weer een omterk van zo'n 16 meter, enorm! hier hebben sarah en ik een ketting gekocht met een stukje hout er aan van een 100.000jaar oude gumtree, knikt stom maar ik vind het heel mooi.
de volgende stop was om lunche te kopen en hier konde we een postzegel kopen om straks bij de vuurtoren een kaart te posten op het verste puntje in NZ. pa, ma? hebben jullie hem al ontvangen?
nou, toen kwamen we dus bij ''the north cape'' aan. heel indrukwekkent, moest toch bijna huilen. gewoon omdat het ook een heel emotioneel moment was. het mauri verhaal luid: als iemand sterft neemt hij het rode pad naar beneden naar de vuurtoren, als zijn laatste pad. naast de berg met de vuurtoren, is nog een kleinere berg, een stene berg met 1 boom er op. dit is de poort naar het hiernamaals.
na deze bijzondere plek gaan we door voor een beetje actie! duinsurfen. klim een hele hoge steile duin op, neem een body board en ga er op liggen. rem niet af, val er niet af en probeer zo ver als het water te komen. super gaaf en erg vermoeiend! dus toen we daarna over 90mils beach reden viel iedereen in slaap.
o, ja heb nog wel wat geleerd ook op deze trip. heel veel bergen hier hebben kringen rond op. dat komt omdat ze te stijl zijn voor het vee om er recht omhoog te lopen, dus lopen ze rondjes, keer op keer. leuk he!?
ik het hostel gekomen koken we samen en gaan vroen naar bed. morgen gaan we allemaal iets anders doen, duiken, zwemmen met dolfijne en sarah en ik gaan met een boot trip.
wat we niet wiste was dat het zo'n super snelle boot was die hard over het water dendert. met die boot varen we door de verschillende eilanden van bay of islands en uiteindelijk naar ''the holl in the rock'' erg gaaf om te zien dat het water en de verschillende minerale zo veel kleur veranderingen aanbrengt aan de rotsen. super leuke trip! jammer genoeg moet ik op deze zelfde dag weer terug naar auckland. me bus vertrekt om 4uur en ik kom pas om 8uur aan in Auckland! en wat denk je....... iedereen is groen en dronken..... happy St paddy's day! joepie.
helaas ben ik niet in de mood voor wat mijn faforiete dag zou moeten zijn. alle is groen!!!!
morgen ga ik lekker niks doen en me tas weer opnieuw inpakken omdat ik de volgende dag weer op de stray bus ga.

Reacties

Reacties

Babbet

Hey meissie, wat doe je toch allemaal gave dingen! Heel leuk om te lezen, dat je het nog steeds zo leuk hebt. Het is hier vandaag heel erg mooi weer. Ik ga bij iemand achter op de motor, lekker stukje rijden en op het terras zitten.

Rogier

Hai schatje, zit nu even buiten. Het zondag morgen vroeg. Even de kippen corrigeren. Maken te veel herrie #soepkip. Weer een mooi verhaal hoor. Ga je als je terug bent een verhalen bundel maken? Ga nu even he volgende v

Rogier

had te weinig schrijfruimte. Ga nu je volgende verhaal lezen. Kus.

else en harry

Wat een leuk verhaal van het geiteneiland. En ik wil graag dat hele oude stukje hout zien. Ook leuk zo'n steile berg met dierenpaden rondom.
Weer veel liefs van ons.

Oma Emi

't Is weer geweldig wat je allemaal beleefd.
en fantastisch dat je ons laat meegenieten.
Nog 'n fijne tijd en tot AUGUSTUS kus Oma

Peter

Hey Moppie, wat een mooie ervaringen allemaal. Jij hebt in ieder geval je rugtasje (van het leven) vol met mooie dingen zitten ;-). Kus! en geniet van de mooie reis!!
Peter

chantal

hey meis
leuk te lezen allemaal hier gaat alles super .
onze sterke man groeit heel goed.
ik kan je niet terug smse op de een of andere manier .
dikke kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active