monique-on-travel.reismee.nl

2 dagen auckland

ik begin met 2 dagen auckland. ik heb een hekel aan Auckland!
het eenige wat ik hier ga doen is veel op de computer, slapen, eten en de brug klim doen (waar ik thuis al voor had betaalt) het is ook maar eigenlijk 1 dagwant de volgende dag vertrek ik met de stray bus!!!

brug klim was super leuk. ik had me veel te warm aan gekleed omdat ik dacht dat het wel warm daar boven zou zijn, nou niet dus en moest ik alles uittrekken en in me bijna naaky in het plyester pak wat ze me geven, wat heerlijk tussen me billen kroop. super!

de brug die we beklimen/belopen is uit 1959, en het verbind 2 delen van auckland. voor die tijd moest je wel 2 uur reiden om naar het andere gedeltenover het water te komen.
de brug is 1020meter lang en 64meter hoog. 7148 ton staal en 17.580 m3 beton.
en een leuk weetje, de betone pallen waar de brug op gebouwt is, zijn hol en staan daar voor de sier, alleen maar omdat de stalle pilaren waar hij op staat zo dun zijn dan het er gevaarlijk uitzag. en toen ze de omhulsel bouwden, is 1 van de ontwerpers in het water gevalllen en in het gat gezogen waar ze in kwamen te staan. het kosten te veel geld om hem er uit te hallen en hij was toch al dood. dus hij is begraven onder zijn eigen brug.

en toen uitrusten! morgen een grote trip voor de boeg!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active