monique-on-travel.reismee.nl

hamilton

sorry sorry sorry,

ik weet dat het al weer, uuuhhh 2 maanden geleden is dat ik jullie wat geschreven heb. maar laten we het er maar op houden dat ik het zo naar me zin heb dat ik me tijd niet wil verdoen met een paar uur blog schrijven. wat ik vandaag dus wel ga doen........ ondangs het mooie weer wat ik nog steeds heb ga ik nu uren voor jullie achter de computer zitten. haha.

oke, het is vandaag 2-4-2011 en ik schrijf dit vanuit picton (bovenste puntje in het zuider eiland). ik zou jullie even bij praten vanaf dat ik ''the mount'' voor het laatst verliet.

hamilton:
een maandje hamilton doet me goed, ja een maand. ik ben terug gegaan naar micheal en zijn familie omdat ik het ff niet meer wist. ik had goedkoop verblijf nodig en werk. want ik was de eigenaar van ongeveer nog 100 dollar. niet veel dus.
na een week heb ik ook werk gevonden! bij micheal op school, waar hij als leeraar werk. het is een school voor speciale kinden, hele speciale! me eerste dag is vrij willig en dan kan ik kijken of ik het leuk vind en ook trek en of ze mij willen houden voor zo'n 3 weken. het bevalt en de kinder zijn super lief. (helaas mog ik geen fotos maken van de kinderen zelf).
ik heb in verschillende klassen geholpen, gewoon waar ze me maar nodig hadden. ik begon in SLC2. daar zatten kinderen van rond de 12 jaar oud. ze hadden allemaal iets verschillends. veel autisme, of een soort achterstand die ze krijgen als de moeder drank en drugs gebruikt tijdens de zwangerschap. somige kunnen niet praten of willen niet. ik mag assisteren en dat betekent hier, dat je gewoon alle mag doen. ik help de kindere naar de wc gaan of onder de douche als ze zich zelf weer eens onder hebben gepoept. ik help ze met lezen of lees voor (ja! mijn engels lezen word stukken beter) ik mag zelfs helpen met leren zwemmen. wat hier heel anders gaat dan in NL, de leeraren gaan mee het water in en er zijn geen zwemleeraren! beetje vreemt. dus. er zijn veel pauze's hier op school dus het zijn rustige dagen.
ik heb ook mee geholpen in de rolstoelen klas en heb daar een beetje gebaren taal geleert. en een paar keer per week sloten we de dag af met dansen. erg leuk!
dus dat heb ik zo'n 3 weken gedaan van 9 tot 2:30.
daarna ging ik meestal naar de sportschool, vooral omdat ik helemaal hiper werd van alle suiker die ik elke dag binnen kreeg (vrijwillig natuurlijk). en daarna...... ben ik op youtube een heel gedeelte van Goede Tijden Slechte Tijden gaan kijken, ben weer helemaal bij. haha, stom he!
en dan komt de dag van vertrek. ik ben een maand in hamilton geweest en heb wat geld gespaart. ik heb al heel wat voorbereid om te gaan doen. het gaat druk worden maar hopelijk super leuk, daar twijfel ik niet aan.
en wat denk je.........
de chinese buurman speelt ''its a small world afterall'' op zijn doedelzak. dat is vast een teken. haha.

Reacties

Reacties

Marjon

Bijzonder hoor om met die kinderen zo te werken. Goed van je.
x

Oma Emi

Wat ben je toch 'n ondernemend meusje en je doet 't ook nog met veel plezier. M'n compliment
A;s je zo positief doorgaat, wordt 't leven zo nu en dan 'n feest
We zijn trots op je.lieve kleindochter.
Groetjes ook van Opa. = OMA

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active