monique-on-travel.reismee.nl

super leuk weekend in tauranga

en toen was ik in tauranga.....

ze noemen dit dus de bejaarde stad en soms snap ik dat wel, want nu het weekend voorbij is, is er geen reet te doen met dit kut weer. je weet wel regen en wind, lekker nederlands.

dus mijn weekend:

vrijdag ben ik aangekomen in het hostel. het is echt super hier. heel rustig en iedereen is aardig. het is een soort huis en sue is onze moeder. ze is hier elke avond/nacht en ochtend. en vraagt altijd of je lekker hebt geslapen en wat je gaat doen vandaag.
en hier staat de lekerste bank ter wereld!!
de rest van de vrijdag heb ik niet super veel gedaan, beetje rond gelopen, koffie gedronken aan de haven en boodschappen gedaan in de grootste supermarkt die je ooit hebt gezien. ze hebben daar alles! en de voorraad die ze hebben staat opgestapelt boven de rekken tot wel 6 meter hoog ofzo. een soort groothandel maar dan voor de gewoone boodschappen.

zaterdag regende het eerst, natuurlijk. maar toen het droog was wilde ik toch iets gaan doen. ik mocht een fiets lenen van sue en dacht een klein rondje te gaan maken. het rondje viel iets groter uit en niet eens omdat ik de weg niet wist. dus 3uur later was ik pas terug.
het hostel was ondertussen vol gelopen met meiden, alleen maar meiden. een rugbie team, een verjaardags feestje en heel veel duitste beckpackers. de meide van mijn kamer zijn erg aardig en die hadden ook wel zin om te gaan stappen.
dus na weer een heerlijk/makelijk/gezond/goedkoop avond eten zijn wenaar hetuitgaans straatje gegaan. en dit was niet de eerste x dat ik me overdresst voelde. de vrouwen hier hebben gewoon niks aan en lopen ook heel vaak op blote voeten.
maar ja, de avond was super. er was overal live muziek. en zijn erg leuke mensen tegen gekomen.

de volgende ochtend was zwaaaaaaaarrrr!!!!
ik werd wakker met een kleine kater en een beurze kont van het rondje fietsen op die geweldige mountenbike

Undecided
. eigenlijk hadden we geplant om met het zelfde groepje een berg hier te bewandellen. maar we zijn niet veder gekomen dan op het strad te liggen naast de berg. wat trouwes veel beter was. zo'n ongelovelijk mooi strand!!! maar dat zie je wel op de foto's als ik ze er eindelijk op heb gezet.
voor avond eten hebben we fish en chips gegeten, dat had ik me toch lekkerder voor gesteld. ik probeer het later nog wel een keer.

gister was het ook weer heerlijk weer en hebben we 5 uur lang monopoly gespeelt. dat is best lastig het het nederland/engels/duits, haha.

en nu is het weekend voorbij.....
ik probeer echt werk te vinden, maar net niet hard genoeg denk ik.
morgen moet ik me cv afgeven ergens en dan vertrek ik ook uit dit hostel.
ik kan lopend naar het andere hostel en daar vertel ik jullie meer over als ik daar ben.
misschien ga ik wel wwoof'en?!!!

spreek jullie later
xxx monique

Reacties

Reacties

jose

hoi popje, leuk verhaal heb je allemaal meegemaakt. jammer dat het weer nog niet je van het is. kun je volgende keer even uitleggen wat wwoofen is ,wij hebben geen idee. verder spreek je wel weer. veel kusjes mama.

Slanke Rogier

Heej Schat!
Klinkt wel alsof 't stappen daar een stuk leuker is dan hier in A'foort. Mooi om te horen dat je het zo naar je zin heb!:) Ben benieuwd naar je WWOOF ervaringen, ik lees ze graag in je volgende blog!
Kus Ro

Juul

Zoek eens een baan joh! Duurt wel lang he! Haha
Feestbeest ;)

xxx

yvonne

Hoi nichtje jammer dat ik niet verder kon kletsen maar het werk moest voorgaan.
Fijn dat je het naar je zin hebt en het word steeds leuker hoor. vooral als het warmer word.
Tot gauw liefs van Ed En mij

Jolanda Flapper

Hooi Mo,

Wat een leuk blog meid! En wat ga je lekker!
Jij hebt geen yoga nodig en ook geen mutsen, vandaag was het onder de 10 graden hier, dus ik ben heul blij met je mutsen! Mis je wel naast me met yoga :(
Geniet, take care en ik volg je! ;)

Grtjs,
Jolanda

emi

halloMo.
Alles goed met je meid? Het is Zondagmorgen hier en ik zit weer achter de pc. Heb je misschien toch een baantje bij de visfabriek?Gistermirgen was het al zo koud dat ik een lekkere muts heb opgezet en toen ik vanochtend de lamellen open deed zag ik ijs op de dakjes van de buren.het begint hier echt te winteren. dag lieverd .
kus Emi

harry en else

Fijn te lezen dat je zo lekker aan het genieten bent. Hoop dat je snel een leuke baan hebt. Groetjes Harry en Else

Rogier

Hai schatje, Gisteren lekker een half uur met je aan de telefoon gezeten. Was weer goed om je te horen, tja want Skypen zit er nu even niet in bij het hostel waar je nu zit. Heb een afspraak gemaakt met Marjon om mijn haar te knippen, is wel nodig omdat het alweer vijf weken geleden is. En dan weet je wel hoe het er uit ziet. Als het goed is bel je zo mama (09.00 uur hier). Ze is heel benieuwd naar je verhalen. Nou meid hou je haaks en niet te veel vis eten he! Kus.

jeroentje

hoi hoi zusje,ik ben blij voor je dat je het zo naar je zin hebt. het is hier ook ****** weer dus dat maakt nie uit. ik mis je wel hoor :( XxX

Bende van 5

Heee meissie,

Zo te lezen begin jij je draai al aardig te vinden daar :)
Nu maar hopen dat je een baantje vind om je ruige stap leven daar te sponsoren.

We kijken erg uit naar je volgende avontuur , en sturen je vanuit een koud Nederland een hele dikke warme knuffel.

De bende van 5

emi

halliehallo.
zit je niet onder de vis? of is het etieketten plakken. ik hoorde van jose`en Rogier dat je werk hebt. Nou, dat is dan mooi geld verdienen voor het vervolg van je reis. tot gauw.
kus Emi

Emi

hoi lievert.
Alles goed met je?het zal haast wel he'.geen bericht is goed bericht. ben je druk met een baan? Jammer dat je niet wat vaker een pc tot je beschikking hebt,maar jose'en rogier houden me wel op de hoogte
doegie kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active