monique-on-travel.reismee.nl

hamilton

hey lieve mensen.

ik heb echt 5 super dagen gehad in auckland. ik hou niet echt van de stad maar de mensen zijn erg aardig en we hadden een leuk clupje in het hostel. natuurlijk moest de laatste avond geviert worden, dus zijn we los gegaan is de globel bar (stelt echt geen reet voor, maar het was girlsnight, free drinks for me!!!) maar ja, pas om 4 uur in me bed en om 9uur er weer uit, is niks voor mij. maar het was het waard

Wink
!!!

dus....was ik een beetje moe toen micheal me kwam ophallen om naarhamilton te gaan. het is maar een uurtje rijden maar zo'n verschil met de grote stad.het is een soort groot dorp. iedereen heeft een vrijstaand huis (omdat het kan). maar ze zijn wel allemaal van hout en bijna allemaal 1 vloers.veel groen en elke straat ziet er het zelfde uit. dus nu na 3 dagen weet ik nog steeds de weg niet. we hebben al heel wat dingen gedaan, naar veel grote waren huizen geweest, echt heel groot!de dutche shop (wel 3x duurder dan bij ons) 2doller shop, waar ik wol heb gekocht om een muts voor theme en rylea te maken. en vandaag zijn we naar een speeltuin geweest en hebben net afhaal chinees gegeten, dat gaat hier trouwes heel anders. je kiest een bakje uit in de grote die je wilt en dan loop je langs een buffet en mag je het bakje zo vol doen als je wilt. heerlijk.

ik mag in het bed vanrylea mayslapen, en de eerste nacht was dat een uurtje of 12 lang. dat had ik echt nodig.ik werd wakker van alle kinderen die door het huis liepen. ze hebben hier een soort kinderdag verblijf. en dat werkt heel anders dan bij ons. de kinderen die hier worden gebracht daar werken de ouders niet van, die krijgen een uitkering en ze krijgen een extra bedrag om hun kinderen naar een oppas te brengen. dus... ben er nog niet helemaal achter hoe het allemaal werkt hier en waarom.

het regent hier trouwes!!! lekker dan. maar micheal zegt dat het beter word van het weekend en dan gaan we naar de dierentuin ofzo.

mijn plan veder is nog niet heel duidelijk, weet ook niet hoe lang ik hier kan en wil blijven. heb wel een bus pass gekocht voor de stray bus. zou ff een foto er op doe van die trip. maar die maakt trips over bijde eilanden en stopt bij leuke dingen en slaap plaatsen. het plan in een beetje om vanuit hier een werk plekje te vinden voor het fruitplukken in ''te puke'' kiwifruit. wat geld verdienen en dan terug naar auckland waar ik die meiden van de heen reis weer zou zien. en dan neem ik de straybus rond het noorder eiland om vervolgens ergens in de buurt van marion uit te stappen voor de kerst.

nou, dat was het weer even. tot het volgende blogje

xxx mo

Reacties

Reacties

Harry

Hai griet,

Leuk om al die verschillen te zien met ons landje, vind je niet. Ga het allemaal maar lekker beleven. Trouwens het is nog lang geen kerst hoor. Groetjes en lekker genieten.

Marjon

Je bent aan het genieten wat fijn ! Heb je wel gemist bij de yoga :) Ga nog veel meer genieten. Namaste

Rogier

Was wel even moeilijk he op skype. maar ik denk dat het over een paar weken wel over is als je je draai gevonden hebt. Geniet er maar lekker van en tot gauw op skype. Kus

Babbet

Hé nichie,

Fijn dat je het naar je zin hebt! Geniet lekker!
Ik ga vanavond met Manon naar de sauna.
xx

Bende van 5

Klinkt alsof jij langzaam je draai van nieuw-zeeland trottertje aan het vinden bent :)

Het is erg leuk om virtueel met jou mee te reizen en al jou avonturen te volgen.

knuffelsss
De 5

Jessyca

Hay lieverd!
Zó leuk om je verhalen te lezen.. :)
En wat een super mooie foto's van de dierentuin joh!!
Love you dikke kus

emi

hoi meis.
zoals je weet is skype geinstaleert. Als je morgen ochtend{voor mij avond} nou ff kijkt of ik online ben kunnen we ff bij kletsen. mooie fotos trouwens.
kus

jeroen

hai hai zusje top dat je het naar je zin hebt daar, doe je michael de groetjes van me, spreek je gauw xxxxxxx

Rogier

Zo daar is ie weer. Vanochtend wel even via Skype gechat zonder geluid en beeld omdat ik eigenlijk bij een klant aan het werk was. Vanavond gaan we het weer proberen. Ik begrijp nu hoe het met die buskaart zit. Hij rijdt een bepaalde route en als je daar vanaf wilt wijken, dan moet je dus overstappen op een andere busdienst of paard en wagen of fiets of gewoon lopen (het is toch backpacken!). Zet 'm op.
Kus schatje.

Peter

Hey Niekkie,

Fijn om te lezen dat je je draai een beetje aan het vinden bent. Leuk dat je ook al een keer lekker feest hebt kunnen vieren. Geniet ervan, wij volgen je hier via je blog!

xxx
Peter

jeroen

leuke foto's gister ff me nichtje gezien op skype :) zie je snel xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active