monique-on-travel.reismee.nl

Tassie story 3 en terug naar Melbourne

(sorry, ik loop een beetje achter, dus ff wat korten verhaaltjes achter elkaar)

Januarie/Februarie 2015 Devonport, Tasmanie, Tasman Backpackers

Werken voor Harvest Moon. Groente fabriek. Op de wortel-was lijn. Dit is het moeilijkste werk wat ik ooit heb gedaan. Sorteren en snel een beetje!
Hier komen de wortels binnen, met zand en alles wat er bij komt zo uit de grond. Ze krijgen een klein badje voor ze op waslijn 1 aankomen. Ze rollen in bergen langs je heen. Hier sta je met 4 personen. Je haald alles wat niet op een wortel lijkt of iets zwarts heeft er uit. Eigenlijk kun je pakken wat je wilt, want het is zzzooo veel en je krijgt nooit alles er uit. Wat je er uithaald word weggegooit.
Dan gaan ze door een was en koel machiene en komen ze als 2graden langs je op band 2 (4p). Maar echt super snel! Te snel, ik ga er bijna van kotsen. dat gaat helemaal fout in je hoofd. Hier heb je 2 bakken, waar je op sorteerd. Nog steeds er uithallen wat weg word gegooit. Maar nu ook wat ze nog zouden kunnen gebruiken voor huisdieren eten, als er maar geen rot (zwarte) op zit. Niet te geloven hoe vaak het hier fout gaat...
bij band 3,4 en 5 zijn de wortels al voor gesorteerd op maat enhier doet iedereen het zelfde. Uithallen wat weg moet, huisdierenvoer, en iets wat krommen wortels. Die krommen wortels noemen we apollo en daar maken ze meestal sapjes van.
We werken hier zo’n 8 uur per dag. En doen dan zo’n 12 zeeconteners vol wortels. Helaas haald 80% het zakje niet eens.......
nou, dat doen we dan 5 dagen in de week, als het niet heel erg regend. En met een beetje geluk word je gevraagt om op zaterdag schoon te maken. Dat is wel weer een dag erbij die je kunt afstrepen. Maar van een week lang wortelskots tussen de banden weg schrapen word je niet blij.

Veder is het leven saai maar goed. We hebben nu een autotje, dus soms kunnen we wat in het weekend gaan doen. Werken, boodschappen doen en Dexter kijken. (een toffe serie die we zijn begonnen) en zo goed dat we thuis komen, eten maken en dat op bed met de laptop opeten. Dan kijken we zo 4 afleveringen per avond.

Een van de weekende besluiten we met een hele grote groep te gaan camperen. De hostel eigenaar is ons zat.... we maken te veel lawaai in het weekend. Hij wilt mensen er niet uigooien, maar kunnen we a.u.b weggaan. Hij laat ons gratis campeer plekken zien op de kaart, waar je ook nog vuur mag maken. We vertrekken zaterdag met 5 autos vol spullen. Super veel zin in. We vinden de plek, zetten kamp op en maken een super groot vuur. Helaas met de bbq boodschappen niet echt bij nagedacht dat we geen rooster hebben. Haha. Oudenwets op een stok dan maar. wat een feest.

Na 6 weken in de fabriek neem ik afschijd. Van het werk, het hostel en me vrieden. Ik vlieg terug naar Melbourne voor een paar dagen. En dan vlieg ik naar huis voor 4 weken. Zo zin in! Het voelt als een soort vakantie, terwijl ik nog echt niet veel gewerkt heb....

4 Maanden Tasmania,

43 Dagen gewerkt.

18-2-2015
Terug in ‘’The home travellers’’.

Het is maar 45 minuten vliegen van Devonport naar Melbs. Sochtend afschijt genomen van iedereen en Sharon heeft me weg gebracht en uitgezwaait.
savonds zit ik al weer aan het bier met Deric en Jayden. (niet in het hostel maar in hun eigen huis waar ze met nog wat vrienden wonen) het lijkt wel een andere wereld.
maar het is zeker niet meer zoals het was en dat wist ik ook eigenlijk wel. Ik ben te lang weg geweest, ik laat het maar los.

De volgende dag word ik waker met een kater en is het heerlijk heet, 34 graden. Dat heb ik lang niet gehad in Tasmanie.
beetje rond lopen, op het strand liggen. En savond op date met Jayden (me lieve 19jarige, van manne houdende vriend <3) hij vroeg gister of er iemand mee ging naar een meditatie klas, leek me wel leuk. Maar dan gingen we eerst lekker eten bij ‘’Lentals’’, heerlijk! Je betaalddaar wat je het waard vind. We hebben de cursus, die best heel intresant is. Over hoe je invloeden van buitenaf en irritaties die je niet kunt controleren, moet los laten om gelukkig te zijn. Zo logies!
daarna lopen we nog wat rond en komen bij de weekelijkste hippie markt. Tegekken experimantele muziek, vuurdansen en leuke kraampjes. Serieus. Onbedoelt hebben we samen de leukste date die we ooit hebben gehad.

Het blijft lekker weer en als ik sochtend ff in de stad ben geweest voor wat kleine dingen ga ik ook snel weer naar het strand.
gezellig met Jayden, die dan weer biertjes meeneemt. Kletsen tot we weggeregend worden.
savond gaan we met een grote groep de stad in. Het is ‘’White Night’’. De hele stad is verlicht en de gebouwen vertellen verhallen. Er zijn trips, muziek, kunst. Echt super. Dit duurt van 7tot7.
zo laat maak ik het niet. En dat is maar goed ook. Want niemand had kunnen weten wat me de volgende dag zou gebeuren

Zondag 22-2-15
het is niet tegeloven. Mijn kamergenoten hebben een dagkaart over voor het ‘’Soundwave’’ festival in Melbourne. Een punk/hardrock/metal festival. YES PLEACE!!!
oke, ik kan het geld eigenlijk niet missen, maar wat een kans. En doe het dus lekker toch.
het is vandaag niet anderes dan anders warm, heet, 36graden. Om 12 uur zijn we op het terijn en het feest gaat los. Gelukkig is er gratis zonnenbrandcreme en water en word je bij de podia nat gehouden door een brandslang. Ik heb een fantastiese dag en veel leuke nieuwe muziek ontdekt.

Maandag/Dinsdag
tijd om te gaan. Uitzoeken/weggooiten,geven/inpakken. Veel werk. Maar heb er super veel zin in. Niet perse in het vliegen. Maar straks als ik weer ff thuis ben. Iedereen zien enzo.
de rest van de maandag regend het onweert het ook, dus ik blijf binnen en maak me laatste internet op.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active