monique-on-travel.reismee.nl

van Brisbane naar Ayr

25-3-2015

Wat een vlucht. Ik vertrok samen met papa om 7uur sochtend richtig Schiphol. Gelukkig niet echt file, dus binnen het uur waren we er. Ik kon als eerste inchecken, ook voor het eerst. En toen hebben we lekker ontbeten. Na het afschijd........
tja toen moest ik nog ff wachten, 12uur zouden we vertrekken. Wat uiteindelijk helaas pas 1uur werd. Dat extra uur in een stilstaand vliegtuig zitten wachtenkan er dan ook nog wel bij.
we vertrokken naar Kuala Lupur/Malasya. Lekker beetje filmpje kijken, beetje eten, beetje drinken. Het is te doen.
dit vliegveld ken ik gelukkig al, dus ik wist waar ik heen moest voor de stopkontakten :-)
. Onderweg nog de lekkerste groente/fruit sap ooit gekocht!! Sinasappel, appel, wortel, gember, blauwebes. Mmmm.
ik kan er weer tegen aan. Jammer dat ik aan de verkeeder kant van het vliegveld stond, dat was nog ff rennen.
nog 8uur te gaan tot Melbourne. En het vliegtuig is bijna leeg!! Zodra de deuren dicht zijn, begint iedereen te verkassen zodat ze vrij zitten of kunnen liggen. Perfect.
nog een beetje sencatie!! Tijdens het eten begint een man te scheeuwen dat zijn vrouw dood is!..... hou is op joh, echt?!?! Ik kan het niet geloven. Was ook nog heel raar omdat ik het eerst niet echt verstond en ik dacht dat hij uit het raam naar een vleugel wees........... zou maar niet zeggen wat ik dacht.
na veel paniek, gelukkig is de vrouw niet dood, maar had een beetje zuurstof tekort ofzo. Dus na eenpaar uur met zo’n masker op ging het wel weer.

En dan kom je aan op Melbourne, wat een wereld stad!, maar wat een kut vliegveld. Ik snap er helemaal niks van. Heb ook een tijd rond gelopen tot ik er achterkwam dat mijn gate in een ander gebouw zit, waar je alleen buiten langs kunt komen. En snachts dicht is. Maar ja ik moet hier wel de nacht doorbrengen.
ik doe me tas in een opslag, die ik dan weer om 5uur am kan ophallen.
Het is 9pm. Tijd zat dus :-/. Beetje rondje lopen en een soort van plekje zoeken waar ik kan slapen of gewoon lekker kan zitten. Het indoor kroegje ziet er goed uit. Lekker biertje genomen, jammer dat ze er om 12uur mee kappen. Maar een hapje eten en nu dan dus dit verhaaltje schrijven.

Ik verheug me echt op Brisbane!! Nieuw stad, ander hostel, andere dingen, maar ook andere natuur, want het ligt veel hoger, zeg maar op het midde. En dan is het plan om eind deze week nog wat hoger te gaan naar Ayr.

Na een korte vlucht kom ik aan op Brisbane, kan heel makelijk een shuttle naar het hostel krijgen en check in. dochen en naar bed. een paar uur later word ik wakker en voel me verrot. ben verkoude, me keel doe pijn, bluh...
40 uur onderweg met weinig slaap heeft me een beetje ziek gemaakt.
toch trek ik me zelf uit bed om boodschappen te doen. ik ben 3 nachten in Brisbane en wil toch wel iets doen. ik maak een wandeling in een mooi park. maar lees voornamelijk veel in de schaduw in de hostel tuin en probeer bij te slapen. dan maar geen tripje. het is nu even belangrijker dat ik snel beter word zodat mocht het zo gunstig zijn ik meteen aan het werk kan als ik in Ayr ben.


zondag check ikdan ook weer uit en pak een vliegtuig naar Townsville. daar aangekomen hoef ik nog maar 4uur op de bus naar Ayr te wachten. ben nu wel wat gewent. :-)
Naar Ayr is nog maar een uurtje en 21:30 kom ik eindelijk aan in het hostel. de reseptie was echt alleen nog op mij aan het wachten. dus ik krijg een mini rondleiding en word naar me bed gewezen. uuhh, in de only boys room..... gezellig! maar ik zit helemaal top in een soort bij kamertje, met me hoofd bij het raam en een ventilator boven me hoofd. slaap lekker

Reacties

Reacties

Tante Bibi

Geweldige gezellige verhalen.Heb er van genoten.
Wat zal je moe geweest zijn met al dat vliegen.
Hartelijk dank.

Yvonne Wijnstekers

Heb weer erg genoten van je verhalen! Succes op de farm daar, hoop dat t beter is dan dat wortelgedoe. Ayr is een gat dus hoop dat je leuke mensen ontmoet.x

Rogier

Meissie wat heb ik weer genoten van jouw heerlijke verhalen. Misschien moet je meer gaan schrijven.
Kus

josé

altijd leuk om je verhalen te lezen. veel gedoe met vliegen. en nu maar hopen dat je snel werk hebt. met Zoë gaat het heel goed en met de ouders ook. veel kusjes van mij.xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

.

.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active