monique-on-travel.reismee.nl

Yes Please!

Nog geen 2 dagen later vinden we allebei werk….
Winnie in een kroeg en ik in een ontbijt, lunch, koffie café waar een vriendin ook werkt.
Zondag 19-10 heb ik een ‘’Trial’’, paar proef uurtjes draaien. Spannend want ik heb nog nooit een bestelling opgenomen.
zondag om 10uur ben ik in het café. Ik moet de menu kaart doorlezen en zelf uitvinden hoe het computer systeem werkt. Ik denk dat ik de baas hebt ontmoet, maar dat bleek gewoon een van de andere serveersters te zijn. Pas aan na 2 uur komt ze de keuken uit en stelt ze zich voor. Oke…
het is super druk en we lopen de benen onder ons lijf vandaan. 1 persoon maakt koffie, de bazin staat in de keuken. En ik met nog 2 andere doen alle bestellingen enzo. Als het om 2 uur iets rustiger word, krijg ik lunch en word me verteld dat ze blij is met me harde werk en word aangenomen. Dinsdag om 7uur s’ochtend kan ik beginnen. Ik krijg $15 per uur in het handje betaald.
Welkom bij café ‘’Frattili’’. Best leuk café hoor. Alleen hun Engels is zzzoooo slecht :-/ versta er geen zak van.

Dus ik ben Maandag vrij. Ik moet een zwart t-shirt kopen voor me nieuwe werk en heb koffie met Sarah. Dat doen we in ons stam café ‘’BarZar’’ waar we gratis internet hebben.
dus, we hebben allebei werk gevonden, dus, gaan we dan de Ferry skippen. Laten we dan maar eens kijken voor wanneer we hem dan gaan boeken. Want het festival wilt voor 14 Nov weten wanneer we komen.
SHIT!!!
als we andere tickets opzoeken vinden we niks onder de $200. Uuuhhhh. En nu?
na een paar uur komen tot het besluit dat we geen andere keus hebben dan toch maar de Ferry van 29-10 te nemen. We boeken een hostel dat contact heeft met alle boerderijen in de buurt en ons werk gaat geven. Een goed besluit, we hebben bijna geen geld meer en het is daar zoiezo goedkoper dan Melbourne.
Dit betekend wel dat als ik morgen me eerste echt dag ga werken ik al moet vertellen dat ik volgende week woensdag weer vertrek…. Heel moeilijk.
ze zijn er niet blij mee, natuurlijk. Ze zegt dat ze me nog wel belt als ze me dit weekend nodig heb of tot woensdag. Ik word natuurlijk niet gebeld…… de dag voor vertrek loop ik nog wel ff naar binnen om het geld te vangen voor die ene dag werk. Maar ze gelukkig heel cool mee omgaat.

23-10/29-10
(YES PLEASE)
mijn laatste week in dit fantastische hostel. Winnie is hier ook ergens in Melbourne maar brengt al haar tijd met Tim hoor, wat logisch is want ze gaat hem straks weer 2maanden niet zien.
Donderdag is het de verjaardag van Lisa(we zingen haar wakker) Het is een heerlijke dag en we brengen onze tijd door in de zon, water gevecht, beetje aan elkaar plukken, waar het veel te warm voor is en ik knip het haar van wat mensen en mezelf. Als het donker begint te worden word het steeds rustiger op de binnen plaats. Iedereen verdwijnt in zijn kamers en komen er helemaal opgetut uit. Iedereen ziet er op zijn best uit en Lisa moet er bijna van huilen dat we dit voor haar verjaardag doen. Nog steeds zitten we buiten op de grond en drinken te goedkopen wijn. Haha fancy!
(yes please)
als we om 11uur moeten oprotten, gaan we met een groep van 25 man de straat op en de tram in. Gezellig! Vanavond gaan we naar ‘’Cherry bar’’ AC/DC St. Een biker café waar op Donderdag avond 70/80/90 Soul word gedraaid. Wat een feest! Iedereen danst tot dat we niet meer kunnen. De taxi dropt ons bij de MC J. En om 5uur lig ik eindelijk in bed.

Friday Happy Easter Day! Als je kerst in Juni kunt vieren, kunnen we ook Pasen in Oktober vieren.
het begon natuurlijk als een grap, we verzonnen spelletjes en wilde gewoon een soort van ei diner maken. Totdat we het voorelkaar kregen dat de winnaar van de spellen een privé kamer voor die avond zou krijgen! (yes please!)
er werden honderd eieren gekocht en teams van 4 gemaakt.
De eerste opdracht was om 1 rauw zo te verpakken dat het niet zou breken als hij van het balkon af werd gegooid.
Opdracht 2 was een wedstrijd met een team-mate op je rug en die heeft dan een ei op een lepel in zijn mond.
Opdracht 3 was om zo veel mogelijk verstopte eieren te vinden, nog steeds allemaal als een team. Wat op het einde dus een beetje verwarrend werd, want je kunt niet een kamer met 4 personen winnen. Dus het laatste spel was tussen de 2 beste teams van de zoekopdracht. Een rauw ei overgooiden. De gene die het langste vol houd, wint. Super grappig!! De genen die begonnen waren met dit idee hebben ook gewonnen. Ze hebben vast heerlijk geslapen!

We hebben een paar dagen heerlijk weer gehad. Het leek wel vakantie. Iedereen was vrij. Met zijn alle ontbijten, met zijn alle naar het strand, met zijn alle boodschappen doen. Wat een heerlijke familie (vrienden) heb ik hier. Dat gaat echt lastig worden woensdag, als ik weg moet.

Maar die dag komt. En ik moet afscheid nemen. Van deze lieve mensen. Ik weet zeker dat ik ze weer ga zien. de combinatie van mensen was zeer bijzonder, iedereen voelde zich zo op hun gemak met elkaar.
maar ik moet veder. We hebben dit gepland en het gaat gebeuren. We gaan naar Tasmania.
woensdag 29-10 om 19:30 vertrekt te boot. Het gaat een trip van 11 uur worden. Fijn….

Reacties

Reacties

Rogier

Was weer super om je mooie verhaal te lezen. Geniet er van. Kus

Marjon

Heerlijk verhaal ik zit net je mee te genietenxxx

Eva

wauw! Mag ik devolgende keer mee? mis je moppie!

Tante Bibi

Een heerlijk verhaal weer..Ik reis in gedachten gezellig met je mee.
Geniet van alles.
Liefs xo

jose

leuk verhaal weer. afschijt nemen is meestal moeilijk. maaaaaar het avontuur roept. veel plezier verder.

Yvonne wijnstekers

Heerlijk weer om je verhaal te lezen en wat fijn voor je om al die mooie mensen te ontmoeten en er zo'n super klik mee te hebben. We kijken uit naar je volgende avonturen en ik ben heel beniewd wat je van Tasmanië vindt. Een fijne tijd daar!

Else

Veel plezier in Tasmanië. benieuwd of je de devils tegen komt.

Oma en OPA

We hebben samen heerlijk gelachen om je verhaal houen zo Heel veel plezier lieverd, drink niet te veel ! Laat dat maar aan ons over.DIKKE kus.!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active