monique-on-travel.reismee.nl

ROUTE-TRIP

9-10

Route-trip Route-trip!
we rijden in 2,5 uur van Melbourne naar Sale. Daar woont een vriendin van Winnie en we hebben samen lunch. Wat erg gezellig is en we blijven te lang hangen. We moeten door rijden. Want we hebben een hostel geboekt in Merimbula, wat nog wel 5 uur rijden is…
het is een prachtige trip langs kleine stadjes, door de bergen en smallen weggetjes. We zien fel gekleurde vogels/papagaaie en helaas heel veel dode dieren langs de weg. :-/
als het donker begint te worden beginnen de telefoons ook leeg te raken en de auto zegt dat hij nog voor 60k benzine heeft. We komen langs een bord wat zegt dat Merimbula nog 50k is. Spannend!!!
nergens verlichting, niks in de buurt, geen idee of er zo maar ineens een kangoeroe voor je auto springt. Hilarisch!
om half 9 checken we eindelijk in in het hostel. Niemand te bekennen we hebben het hele hostel en dus kamer voor ons zelf. Eindelijk, rustig slapen! We poppen een te goedkopen fles bubbels en eten nachos met dip, als we kijken naar ‘’the blood moon’’.
we hebben het briljante idee om onze wekker om 7uur te zetten en te gaan hardlopen op het strand. Me benen zijn al aan het krampen van het autorijden, dus waarom niet. Ik heb toch al een jaar niks meer aan sport gedaan. O nee dat is niet waar, want dit word al de 2de keer dat ze me mee sleurt om te gaan hardlopen. Moe maar voldaan checken we rond 10uur weer uit en krijgen we een kaartje mee van de eigenaar over wat er allemaal te doen is hier.
we rijden naar een camping waar wilde kangoeroes leven en zowat de camping over nemen. Eindelijk levende, met baby’s!! we rijden langs de kust naar een prachtig strandje en zijn gelukkig.
maar rond 1uur moeten we toch echt onze trip vervolgen. De stop van vandaag is Canberra. Het huis waar Tim met zijn vader, broers en stiefmoeder woont. Wat een goed idee, laten we gezellig een awkward dinner hebben met mensen die we niet kennen, in hun huis en daar ook met zijn alle logeren….
uiteindelijk is dat natuurlijk allemaal goed gekomen. Hele relaxte mensen, biertje er bij, heerlijk eten. En ik heb in me broek gepiest van het lachen! Winnie heeft zich helemaal vast gezogen aan Tim en die gaan natuurlijk vroeg naar bed. but I have the best night! Uitgenodigd door Beau gaan we de stad in. De grootste lol. En de 3 dagen regel geld niet….
sochtend worden onze tassen volgepropt met fruit en helaas moeten we weer vroeg op pad. Met een dubbel gevoel stap ik in de auto.

We hebben een volle dag gepland. Die al vroeg word verstoord omdat mijn kater te erg is om in de auto te zitten. We stoppen bij een park waar ik een dutje in het gras doe en Winnie en Tim gaan zwemmen. Een prachtige dag en het is bijna 30grade.
na de lunch ben ik weer opgeknapt en gaan we naar een ‘’doe’’ museum. Super tof!
om 6 uur zijn we nog steeds in Canberra en als we eindelijk de stad uit rijden zeggen we tegelijk ‘’het lijkt wel Simcity!’’. Nou dat kan wel kloppen want deze stad is gemaakt om de hoofdstad te zijn. Ze konden vroeger namelijk niet kiezen tussen Sydney en Melbourne, dus hebben ze maar een nieuwe stad gemaakt. Elk gebouw is nog mooier dan die daar voor. Alle bomen zijn perfect gesnoeid en er zijn parken die je alleen in Disney ziet.
de stop van vanavond is Jindabyne. Het is een skie gebied waar de familie van Tim een heel groot huis heeft. Wel 15 kamers en eigen badkamers. 2 keukens, 20 meter bank en speelkamer. Te mooi om waard te zijn en we mogen hier gratis slapen. I shit you not! Het is maar 2 uur rijden vanaf Canberra en komen in het donker aan. Zonde om de volgende dag al weer te vertrekken dus besluiten we meteen om 2 nachten te blijven.
we maken een mooie wandeling langs het meer, doen belachelijk veel boodschappen, bakken koekjes, maken een te grote puzzel die nooit afkomt en Tim maakt een super avondmaal. Wat een slecht leven zeg!
maar het is al weer zondag en morgen moet de auto terug zijn in Melbourne. Wekker om 6uur, snel het gedeelte van het huis schoonmaken wat we hebben gebruikt en weer de weg op.
ik rij de eerst 4 uur. Veel berg wegen en veel oppassen voor rond springend wild. We zien zo belachelijk veel kangoeroes en emus!! En zelfs een noodstop moeten maken toen er 1 besloot om over te steken. Na die 4 uur ben ik kapot en rijd Winnie de laatste 4uur snelweg naar Mels.
eind van de middag zetten ze me af bij mijn hostel en rijden hun veder naar hun hostel. Melbourne is zo volgeboekt dat we niet in het zelfde hostel konden blijven.
dit was een geweldige route-trip!!!! Tot de volgende keer J

Zo lief! Ik word plat geknuffeld door me nieuwe vrienden van het hostel als ze zien dat ik weer terug ben. Het is maandag avond, maar dat is geen excuus om geen feestje te vieren. Wat een goede plek.
in dit hostel is het de regel dan de buiten hangout om 11uur dicht gaat. Zodat de mensen die willen slapen dat ook kunnen. Maar vanavond morgen we blijven zitten en films kijken. De dekens worden naar beneden gehaald en we kijken films totdat om 5uur het licht van de keuken weer aan gaat.
maar ondanks het slaap gebrek en iets te veel goon zit ik voor 12uur alweer in het cafe voor de volgende jobhunt. De hele dag op het internet, joeie…

En zo gaat het al weer 3dagen. Ik spreek met Winnie ergens af, we lopen een rondje cv’s en zitten op het internet. Vandaag hebben we een soort van besluit gemaakt door een ticket te kopen voor de ferry naar Tasmanië voor over 2 weken. Super goedkoop. Dus hebben we afgesproken om nog steeds naar werk te zoeken hier. Als we wat vinden blijven we, zo niet dan gaan we naar Tassy. En daar veder zoeken naar werk. In hostels en fruitplukken.

Want goed nieuws!! We hebben allebei de email ontvangen dat we mogen komen werken op ‘’Falls festival’’ van 28-12 tot 1-1. Ik als vrijwilliger en zei als betaald. Helemaal blij. Daarom hebben we ook die ferry geboekt. Dan zijn we daar alvast.
ik ben benieuwd wat de komende 2 weken gaat brengen…….

Reacties

Reacties

Rogier

Ook dit verhaal weer schitterend! We kunnen zo helemaal meeleven. Kus.

Bende van 5

Erg leuk om in gedachten op jou schouder mee te reizen. Vooral als je een katertje hebt :)

Knuff van de 5

Yvonne Wijnstekers

Inderdaad weer een schitterend verhaal! Ik kijk uit naar je volgende schrijven...????
Go girl ????

Tante Bibi

Monique, ik ben gewoon moe van het reizen met jou.Maar wat een leuke trip heb ik door jou meegemaakt.En dadelijk naar Tasmanië..ik zie er naar uit.
Jij hebt een geweldig schrijf talent.
Hartelijk dank voor de gezellige ver halen.
Veel liefs

Oma

Gelukkig heeft iedereen al gereageerd op je prachtige verhalen we leven
hier allemaal graag met je mee. Veel liefs en kusjes Oma

emi

Wat een geweldig verhaal vol mooie belevenissen. Kijk al weer uit naar het volgende. xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active