monique-on-travel.reismee.nl

Sydney

Hoi, daar ben ik dan. En welkom op mijn blog.

Maandag ochtend 1 September ben ik vertrokken naar Australië. De laatste week viel me best zwaar, vooral omdat je constant afscheid aan het nemen bent. Nou, het afscheid op Schiphol was daardoor niet echt lichter ofzo. Ik heb nog heerlijk de tijd gehad om tot aan en in het vliegtuig een beetje te huilen.

De vlucht is me best goed bevallen. Geen rare dingen. Beetje films kijken, oke eten en af en toe wat slapen. Maar wat duurt dat lang zeg!! Het was iets van 12 uur tot Singapore en daar had ik een overstap van 2 uurtjes. Toen nog een uur of 8 tot aan Sydney. Het was even zoeken tot dat ik het busje had gevonden wat me naar het hostel zou brengen, maar toen ik eenmaal in het hostel was kon ik een beetje tot rust komen. Ik was er ongeveer om 7uur savonds. Alles neer gegooid en gaan douchen, heerlijk. Ik had 4 uur gratis internet gekregen, dus toen ik dat eindelijk aan de praat had heb ik papa en Jessyca geskypt. Om 10uur lag ik in bed en om 7uur werd ik vanzelf weer wakker. Misschien heb ik dan niet zo´n last van een jetlag!

Ik moet zeggen dat ik niet zo´n fan ben van Sydney(aka Shitney). Ik heb het hier best naar me zin gehad hoor de 4 dagen dat ik er was. Maar dat komt vooral door de leuke mensen uit Denemarken. Een paar zaten bij mij bij de oriëntatie en we hebben elkaar een beetje geholpen met opstarten enzo. Bankpas en telefoon regelen. Dus toen we elkaar savond weer tegen kwamen zijn we ff een drankje gaan doen. Waar we nog 2 meiden uit Denenmarken tegen kwamen. Leuk clupje zo. Wel jammer dat je meteen je jetleg nog een keer door de war gooit als je om 4uur je bed in gaat. Dat was dus dag 1. Dus hun heb ik vaak gezien en veder ben ik wat wandelingen gaan maken. Naar de ´´Botanic Gardens´´ geweest en ``The Opera House´´. Jammer dat het tussendoor regende.

Laatste avond weer een feestje gehad met Nana, Ida, Emil en Mathias. Erg leuk! De volgende ochtend moest ik om 10u al uit checken. Maar me bus ging pas om 7uur savonds. Dus hebben hun me weer mee naar boven gesmokkeld en hebben we een beetje gechillt en pizza besteld. De rest van de dag bestond uit wachten, wachten, wachten.
om kwart voor 7 kon ik eindelijk de bus is. Nog niet bij gekomen van de vliegjetleg….? Laten we er dan nog ff een bus reis van 12 uur achter aan gooien, snachts. Top idee. Maar het is voor een goed doel. Morgen zie ik Sarah.

7-9
de eerste bus brengt mij van Sydney naar Wangaratta, als ik daar aankom is het 4uur snachts en gelukkig is het benzine station open. Het was een erg aardige bus chaffeur en hij wijst me waar de volgende dus zou komen. VOLGENDE BUS? Ik dacht eerst dat deze bus mij gewoon van A naar B zou brengen. Om 5uur komt er een klein busje aan waar een man uitstapt die vraagt wie ik ben. Het duurde nog geen minuut voor dat ik ‘’the Snowboarding, Drugs taking, Dutchy from Dutchyland’’ ben. A fijn. Laten we gaan. 2 uur later komen we in ‘’Bright” aan waar hij de moter afzet en een dutje wilt gaan doen. ‘’uuhh meneer, zijn we er al? Wat gaat er gebeuren? Oo je volgende bus vertrekt aan de overkant over een uur! Perfect.
na een reis van 14 uur in totaal word ik door mijn 3de overstap bus afgezet midden op de piste, doei he! Ja en nu? Ik ben er nog niet…. Ondertussen is het al 9:30 en op mijn kaartje stond dat ik om 7:20 in Dinner Plain (DP) aan zou komen. Dus… Sarah belt al waar ik blijf, ik heb echt geen idee!
(het is hier prachtig en er ligt nog best wat sneeuw!)
na een uurtje heb ik het busje opgespoord dat mij naar DP brengt. Ze was me vergeten J.
om 10uur knuffel ik Sarah en is de busreis bijna vergeten. Het is hier prachtig en zonnig vandaag. Een super leuk huisje met een veranda waar we na de lunch een biertje drinken. Als zij gaat hardlopen maak ik me bedje in de woonkamer op om een dutje te doen. Want ik kom er net achter dat er vanavond al een groot ‘’Triva, goede doelen avond’’ feest is. Dan kan ik mooi iedereen ontmoeten. Overkill!!

Reacties

Reacties

Marjon

Fijn hoor!

Jessyca

Zo leuk om allemaal te lezen..! Lekker genieten schatje..! Tot snel..

yvonne

Fijn nichtje geniet ervan en dank voor je medeleven.
Hoop je gauw op Skype te zien.

jose'

wat kan je toch leuk schrijven

Marion

Jammer van die opmerking van de bus chauffeur. Melbourne is een hele leuke plaats om uit te gaan en niet te duur. Smalle straatjes met veel restaurants. Grandioze coffee en goed eten. Met de gratis trein kan je een hele cirkel maken. Zeker de moeite waard. Wat ga je hierna doen, wanneer je de ski resort verlaatt

Miranda

Ooooooohhhh!!!! Ik vind je zo' n stoere chick! ;-)
Leuk om te lezen en geniet met volle teugen!!!
Kussie van Miranda(h&m)

Oma

Leuk om je wedervaardigheden tot nu to e te lezen
Geweldig wat 'n reis.
We houden 't zoveel mogelijk bijLiefs Oma en Opa
bedankt voor de knuffels lieverd Opa

Oma

Otelloplaats 3816 TW Amersfoort

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active